آمادگی برای نشست ترکیه؛ رایزنی اتمر با مشاور وزیر خارجه آمریکا

© @https://www.mfa.gov.af/fa آمادگی برای نشست ترکیه؛ رایزنی اتمر با مشاور وزیر خارجه آمریکا
 آمادگی برای نشست ترکیه؛ رایزنی اتمر با مشاور وزیر خارجه آمریکا   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.04.2021
عضو شوید
وزیر امور خارجه کشور در گفت‌وگوی تیلفونی با مشاور وزیر خارجه آمریکا در رابطه به روند صلح و تقویت‌ همکاری‌های استراتژیک بین دو کشور گفت‌وگو کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از دفتر رسانه‌ی وزارت امور خارجه، محمد حنیف اتمر، وزیر امور خارجۀ کشورطی تماس تیلفونی با آقای دیریک شولی مشاور وزارت امورخارجۀ ایالات متحدهٔ امریکا پیرامون روند صلح و تقویت همکاری‌های استراتیژیک میان دو کشور گفتگو کرد.

در بیانیه آمده است: وزیر امور خارجه در مورد آخرین تحولات در خصوص روند صلح به ‌ویژه برگزاری دور بعدی گفت‌وگوها در ترکیه و طرح صلح جمهوری اسلامی افغانستان برای دستیابی به راه‌حل سیاسی همه‌ شمول در مطابقت به قانون اساسی معلومات داد.

روند گفت و گوهای صلح محور دیدار اتمر و کاردار سفارت امریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.04.2021
روند گفت و گوهای صلح محور دیدار اتمر و کاردار سفارت امریکا

وزیر امور خارجه همچنان بر تحقق خواست و داعیۀ برحق مردم و دولت افغانستان برای حفظ ارزش‌های دموکراتیک و حقوق بشری به‌ویژه حقوق زنان تأکید کرد.

اتمر تداوم حمایت‌ها و همکاری‌های ایالات متحده را با دولت افغانستان در راستای تقویت هرچه بیشتر اجماع جهانی به ‌منظور استقرار آتش‌بس و تأمین صلح پایدار در کشور، با اهمیت خواند.

مشاور وزیر خارجهٔ آمریکا نیز با قدردانی از تلاش‌های دولت افغانستان در راستای تقویت اجماع ملی، منطقه‌‌ای و بین‌المللی در جهت تأمین صلح پایدار در افغانستان، از تداوم حمایت‌های همه‌جانبه کشورش با مردم و دولت افغانستان در راستای تأمین صلح پایدار و عادلانه در افغانستان، به وزیر امور خارجه کشور، اطمینان داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала