مجلس به توضیحات در مورد برگشت هواپیمای هیأت پارلمانی پاکستان قناعت نکرد

© Photo / ارگ مجلس به توضیحات در مورد برگشت هواپیمای هیأت پارلمانی پاکستان قناعت نکرد
 مجلس به توضیحات در مورد برگشت هواپیمای هیأت پارلمانی پاکستان قناعت نکرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.04.2021
عضو شوید
مجلس نمایندگان کشور به توضیحات در مورد برگشت هواپیمای هیأت پارلمانی پاکستان قناعت نکرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، مجلس نمایندگان کشور در یک نشست فوق‌العاده با مسئولان نهادهای امنیتی و مسئولان میدان هوایی حامد کرزی، چگونگی اجازه ندادن به فرود هواپیمای حامل هیأت پارلمانی پاکستان را بررسی کرده است.

 مجلس نمایندگان: ادامه‌ کار سرپرستان زمینه ‌ساز فساد اداری است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.04.2021
مجلس نمایندگان: ادامه‌ کار سرپرستان زمینه ‌ساز فساد اداری است

در اعلامیه‌ی دفتر معاون اول مجلس نمایندگان آمده است که این نشست امروز (شنبه، 21 حمل) با حضور میررحمان رحمانی رییس مجلس، احمدجاوید جیحون معاون اول مجلس، نجیب‌الله ناصر معاون دوم مجلس و رییس عمومی دارالانشای مجلس برگزار شده است.

یاسین ضیا سرپرست وزارت دفاع، حیات‌الله حیات سرپرست وزارت داخله، احمدضیا سراج رییس عمومی امنیت ملی، رییس اداره هوانوردی ملکی و رییس میدان هوایی نیز در این نشست حضور داشته‌اند.

به نقل از اعلامیه، مسئولان در این نشست مانع اصلی در برابر فرود هواپیمای هیأت پارلمانی پاکستان به ریاست اسد قیصر رییس پارلمان آن کشور را «مشکل تخنیکی»‌ عنوان کرده‌اند.

در اعلامیه‌ی دفتر معاون اول مجلس نمایندگان تأکید شده است که توضیحات ارائه شده از سوی مسئولان امنیتی، قناعت رییس و اعضای مجلس نمایندگان را فراهم نکرده و تصمیم گرفته شده تا این موضوع توسط یک هیأت منتخب مجلس بررسی شود.

این درحالی است که قرار بود اسد قیصر، رییس مجلس نمایندگان پاکستان روز پنج‌شنبه هفته‌ی گذشته در رأس یک هیأت ۱۶ نفری به دعوت رسمی مجلس نمایندگان افغانستان به کابل بیاید،‌ اما به هواپیمای حامل آقای قیصر که وارد فضای کابل شده بود، اجازه‌ی فرود داده نشد.

به دنبال آن وزارت خارجه‌ی افغانستان اعلام کرد که به دلیل کشف مواد منفجرناشده‌ی دوران جنگ در جریان ساخت‌وساز در ساحه‌ میدان هوایی کابل، تمامی پروازها متوقف شد و به هواپیمای حامل هیأت پارلمانی پاکستان نیز بنابر همین دلیل اجازه‌ نشست داده نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала