اعلام آمادگی نیروهای دولتی افغانستان برای هر گونه جنگ احتمالی در این کشور

© @https://twitter.comاعلام آمادگی نیروهای دولتی افغانستان برای هر گونه جنگ احتمالی در این کشور
اعلام آمادگی نیروهای دولتی افغانستان برای هر گونه جنگ احتمالی در این کشور - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.04.2021
عضو شوید
رییس عمومی امنیت ملی و معاون رییس ستاد ارتش افغانستان می گوید، که راه جنگ طالبان تغییر نکرده و همواره برای افزایش خشونت ها تلاش می کنند.
درز جزئیات نشست صلح استانبول برای افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.04.2021
درز جزئیات نشست صلح استانبول برای افغانستان 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، کمیسیون‌های امنیت داخلی و امور دفاعی مجلس نمایندگان سرپرست وزارت امور داخله، رییس عمومی امنیت ملی و معاون رییس ستاد ارتش را از بهر افزایش ناامنی‌ها و میزان بلند تلفات برای پاسخگویی فرا خواند.

احمد ضیا سراج رییس امنیت ملی  با توجه به نشست‌های صلح، دشوار است، که نشست ترکیه به نتیجه برسد و از همین رو آماده گی کامل برای یک جنگ احتمالی دیگر گرفته شده است.

احمد ضیا سراج، رییس عمومی امنیت ملی افغانستان در این باره گفت: "امیدواری کلان برای صلح پیدا شده، اما امید واری را ما نمی بینیم که طالب تغییر کرده باشد و هیچ تغییر نکرده به اندازه سر سوزن و توقع مردم از نشست استانبول است سخت است که به نتیجه برسد و طالبان پس از توافق صلح با امریکا ۲۴ درصد تحرکات شان را افزایش داده و در جریان یک سال ۲۰۶۰۰ حمله را انجام داده اند".

درهمین حال وزارت امور داخله می گوید، که به زودی ده ولایتی که در تهدید بلند قرار دارد اکمال خواهد شد تا جلو تحرکات بیشتر دشمن گرفته شود.

حیات الله حیات، سرپرست وزارت امور داخله، در این باره گفت: "ما برای ده ولایت که در تهدید بلند قرار دارد تا اول می تمامی امکانات و اکمالات را می رسانیم تا نیروهای ما در دفاع از کشور و مردم با چالش مواجه نشوند".

اقبال علی مرادی، معاون رییس ستاد ارتش، در این باره گفت: "پلان عملیاتی ۱۴۰۰ را آماده کرده ایم و عملیات‌های خود را در نه ولایت و شاهراه ها آغاز می کنیم".

درهمین حال رییس کمیسیون امنیت داخلی مجلس نمایندگان می گوید: در صورتی که نشست های صلح به نتیجه نرسد، حکومت مکلف است تا امنیت مردم را بگیرد.

خان آغا رضایی، رییس کمیسیون امنیت داخلی مجلس نماینده گان،در این باره گفت: "اگر پروسه صلح نتیجه ندهد، وضعیت اداره خواهد شد و توانایی مدیریت اش را شما بزرگان امنیتی دارید و چرا اکمالات به وقت و زمان اش برای نظامیان کشور صورت نمی گیرد".

میرحیدر افضلی، رییس کمیسیون امور دفاعی مجلس نماینده گان، در این باره گفت: "متاسفانه هماهنگی لازم میان امنیت ملی دفاع و امور داخله وجود ندارد و این کار یک مشکل جدی در جنگ است".

فضل کریم ایماق، مجلس نماینده گان، در این باره گفت: "بیشتر ولسوالی‌های کشور در محاصره قرار دارند و راه‌ها امنیت نیست چه زمانی نیروهای امنیتی در وظایف شان درست عمل می کنند".

پس از پایان بحث های مسئولان امنیتی با اعضای کمیسیون های امنیت داخلی و امور دفاعی، وزارت دفاع ملی و امور داخله نتوانستند تا قناعت اعضای این کمیسیون ها را فراهم نمایند و از همین رو قرار است تا گزارش این نشست به تالار عمومی مجلس ارائه شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала