طالبان: ترکیب هیئت و آجندای شرکت درنشست ترکیه هنوز نهایی نشده

© AP Photo / Hussein Sayedطالبان: ترکیب هیئت وآجندای شرکت درنشست ترکیه هنوز زیر بررسی است
طالبان: ترکیب هیئت  وآجندای شرکت درنشست ترکیه هنوز زیر بررسی است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.04.2021
عضو شوید
سخنگوی طالبان می‌گوید که رهبری این گروه تا اکنون دربارۀ آجندا و ترکیب هیئت طالبان در نشست ترکیه فیصله نهایی نکرده‌است

به گزارش اسپوتنیک، گروه طالبان در بیاناتی اظهار می دارد که  چگونگی شرکت در نشست ترکیه و آجندای آن که از سوی آمریکا به این گروه سپرده شده‌است، زیر بررسی‌های رهبری این گروه قرار دارد. 

مجلس نمایندگان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.04.2021
انتقاد نمایندگان مجلس از "ترکیب قومی" هیئت دولت برای نشست استانبول + ویدئو

محمدنعیم، سخنگوی طالبان به به رسانه ها گفته است رهبری این گروه تا اکنون دربارۀ آجندا و ترکیب هیئت طالبان در نشست ترکیه فیصله نهایی نکرده‌است و انتظار می‌رود که در آیندۀ نزدیک موضع رهبری این گروه در این باره، روشن شود. 

او افزود که طالبان برای اشتراک در نشست ترکیه به تاریخ بیست‌و هفتم حمل، آماده نیستند. 

سیداکبر آغا، فرمانده پیشین طالبان دربارۀ این نشست نیز می‌گوید: "طالبان گفته‌اند تا زمانی که موضوع بیرون نیروهای امریکایی از افغانستان روشن نشود، کارها به پیش نمی‌روند، از همین‌رو، من فکر می‌کنم تا هنگامی که این موضوع روشن نشود، نشست هم در ترکیه برگزار نخواهد شد." 

با این همه، زلمی خلیل‌زاد، فرستادۀ ویژۀ ایالات متحده برای صلح افغانستان پس از چهار روز رأی‌زنی با سیاست‌گران و فعالان جامعۀ مدنی دیدارش را از کابل، به پایان رسانید. 

همزمان شورای عالی مصالحه ملی افغانستان نیز گفته که پیش نویس طرح صلح افغانستان برای نشست استانبول نهایی شده است و رهبری این شورا قرار است امروز این طرح را تایید کند.

براساس گزارش‌ها، نشست صلح استانبول قرار است تا پایان هفته جاری برگزار شود و دو روز پیش نیز «زلمی خلیلزاد» برای رایزنی در این باره با مقامات و سیاسیون افغان به کابل آمد.

جزئیات زیادی از این دیدارها منتشر نشد اما منابع می‌گویند که سطح هیئت شرکت‌کننده گروه طالبان، تاریخ نشست و سرفصل‌های مورد بررسی در نشست استانبول از محور مسایل مورد گفت‌وگو خلیلزاد با اشرف غنی بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала