امریکا: مردم افغانستان از جنگ خسته شده و نمی‌خواهند درگیر یک جنگ داخلی شوند

© REUTERS / Pool / Olivier Hosletامریکا: مردم افغانستان از جنگ خسته شده و نمی‌خواهند درگیر یک جنگ داخلی شوند
امریکا: مردم افغانستان از جنگ خسته شده و نمی‌خواهند درگیر یک جنگ داخلی شوند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.04.2021
عضو شوید
قرار است وزیر خارجه امریکا در هفته روان و لوید آستین، وزیر دفاع امریکا در نشستی در مورد افغانستان، ایران، روسیه و اوکراین در بروکسل حضور پیدا کنند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلویزیون 1، بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا می‌گوید، اگر طالبان می‌خواهند به رسمیت شناخته شوند و نیز در دولت آینده افغانستان مشارکت داشته باشند، باید در مسیر صلح گام بردارند.

او افزود: "دولت افغانستان، طالبان و مردم این کشور نمی‌خواهند که دوباره درگیر یک جنگ داخلی شوند. اگر طالبان می‌خواهند شناخته شوند و پشتیبانی جهانی داشته باشند، اگر می‌خواهند بخشی از یک دولت جدید باشند که در افغانستان در حال شکل گیری است، باید افغانستان را کمک کنند در یک مسیر درست گام بردارد".

بلینکن: پیوندهای امریکا با چین تنش زاتر می شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.03.2021
بلینکن: پیوندهای امریکا با چین تنش زاتر می شود

قرار است آقای بلینکن در هفته روان و لوید آستین، وزیر دفاع امریکا در نشستی در مورد افغانستان، ایران، روسیه و اوکراین در بروکسل حضور پیدا کنند.

سفراین دو عضو مهم کابینه جو بایدن، هم‌زمان با تشدید تلاش‌ها برای تسریع روند صلح افغانستان در آستانه نشست ترکیه برای افغانستان صورت می گیرد.

زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان پس از چهار روز اقامت در کابل و دیدار با رهبران حکومت، برخی چهره‌های اثرگذار سیاسی و جامعه مدنی، صبح امروز افغانستان را ترک کرد.

از سوی هم، با نزدیک شدن نشست ترکیه، کمیته ملی دادخواهی از حقوق قربانیان جنگ در روند صلح ایجاد شد.

حمیدالله فاروقی، وزیر دولت در امور شهیدان و معلولان می‌خواهد تا نمایندگان از قربانیان جنگ نیز در این نشست حضور داشته باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала