آرین: در 22 روز اول سال جدید طالبان 60 غیر نظامی را کشتند

© Photo / Tariq Arianطارق آرین
طارق آرین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.04.2021
عضو شوید
وزارت امور داخله می‌گوید که گروه طالبان از اول سال 1400 خورشیدی 60 غیرنظامی را کشته و 164 غیرنظامی دیگر را زخمی کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت داخله‌ی کشور اعلام کرد که از تاریخ 1 الی 22 ماه حمل سال جاری خورشیدی از اثر حملات و انفجار ماین‌های گروه طالبان بیش از 60 غیرنظامی در سراسر کشور کشته و 164 غیرنظامی دیگر به‌شمول زنان و کودکان زخمی شده‌اند.

پاسخ طالبان به درخواست آتش بس در ماه رمضان: جنگ ادامه خواهد داشت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.04.2021
پاسخ طالبان به درخواست آتش بس در ماه رمضان: جنگ ادامه خواهد داشت

طارق آرین، سخن‌گوی وزارت داخله امروز (سه‌شنبه، 24 حمل) گفته است که براساس آمارهای این وزارت، سطح تلفات غیرنظامیان در سه هفته‌ی اول سال جاری در مقایسه به زمان مشابه سال گذشته‌ی خورشیدی (1399) افزایش یافته است.

آقای آرین همچنان گفته است که طالبان تا کنون به هیچ یک از تعهدات‌شان در قبال کاهش خشونت عمل نکرده و به کشتار غیرنظامیان و تخریب تأسیسات عامه ادامه داده‌اند.

به‌گفته‌ی او، درحالی که حکومت افغانستان در آستانه‌ی ماه مبارک رمضان درخواست آتش‌بس کرده‌اند، گروه طالبان خلاف فتوای علما و حرام‌دانستن جنگ این گروه، به «کشتار» ادامه می‌دهد.

سخن‌گوی وزارت داخله ادعا کرده است که طالبان بر جغرافیای جنگ حاکم نیست و «به امر باداران خود باعث کشتار مردم» می‌شوند.

گروه طالبان تا کنون در این مورد چیزی نگفته است.

این درحالی است که رییس‌جمهور اشرف غنی در یک پیام عیدی، از طالبان خواسته است که از جنگ، خشونت و خون‌ریزی دست برداشته و آتش‌بس اعلام کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала