کاخ سفید: بایدن امروز رسما در مورد خروج نیروها از افغانستان سخنرانی می‌کند

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر کاخ سفید: بایدن امروز رسما در مورد خروج نیروها از افغانستان سخنرانی می‌کند
کاخ سفید: بایدن امروز رسما در مورد خروج نیروها  از افغانستان سخنرانی می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.04.2021
عضو شوید
قرار است امروز رئیس جمهور ایالات متحده رسما تاریخ خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را اعلام می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، روز گذشته، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا تمامی نیروهای این کشور را تا یازدهم ماه سپتامبر سال روان میلادی از افغانستان بیرون خواهد کرد.

بایدن نیروهای امریکایی تا 11 سپتامبر سال روان از افغانستان بیرون خواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.04.2021
بایدن نیروهای امریکایی را تا 11 سپتامبر سال روان از افغانستان بیرون خواهد کرد

چند ساعت پس از پخش این خبر، کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن در چهاردهم ماه اپریل (25 حمل) در مورد خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان سخنرانی خواهد کرد.

خروج سربازان آمریکایی از افغانستان مصادف می‌شود به بیستمین سال روز حمله‌های یازدهم سپتمبر سال 2001 در ایالات متحده.

از سوی دیگر، انتظار می‌رود انتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده و لوید آستین، وزیر دفاع آن کشور در مورد تصمیم خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، در چهاردهم ماه اپریل به متحدان ناتو در بروکسل پایتخت بلجیم معلومات دهند.

بر اساس گزارش‌ها در حال حاضر دستکم دو هزار و پنج صد سرباز آمریکایی در افغانستان حضور دارند. اما چندی پیش شمار این نیروها حدود سه هزار و پنج صد تن گزارش شده بود. در کنار نیروهای امریکایی، حدود هفت هزار سرباز ناتو در افغانستان وظیفه اجرا می‌کنند.

بر اساس توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان قرار بود که تمامی نیروهای آمریکایی تا اول ماه می امسال باید از افغانستان بیرون شوند، به شرط آن که طالبان وعده‌های مبارزه با تروریزم را عملی کنند.

اما مقام‌های دولت آمریکا بارها اعلام کرده‌اند که طالبان به تعهدات شان در توافقنامه صلح پابند نبوده و این توافقنامه را بارها نقض کرده‌اند.

از سوی دیگر جو بایدن اخیراً گفته بود که خروج نیروها از افغانستان در ضرب‌الاجل تعیین شده، بنابر چالش‌های لوژستیکی دشوار خواهد بود.

گروه طالبان تهدید کرده است که اگر نیروهای بین‌المللی تا اول ماه می امسال افغانستان را ترک نکنند، جنگ بر ضد این نیروها را از سر خواهد گرفت.

گروه طالبان و دولت افغانستان تاکنون درباره تصمیم جدید اداره جو بایدن که تاریخ خروج نیروهای امریکایی از افغانستان را 11 سپتامبر تعیین کرده است، واکنشی نشان نداده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала