خروج نیروهای امریکایی محور گفتگوی تلفنی بایدن و غنی

© https://twitter.com/ARG_AFGخروج نیروهای امریکایی محور گفتگوی تلفنی بایدن و غنی
خروج نیروهای امریکایی محور گفتگوی تلفنی بایدن و غنی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.04.2021
عضو شوید
امشب روئسای جمهور افغانستان و امریکا تلفنی درمورد خروج نیروهای امریکایی از افغانستان صحبت کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در رشته توییتری گفته است که با جو بایدن، درباره خروج نیروهای امریکایی تا ماه سپتمبر گفت‌وگو کر‌ده‌است.‬
‫اشرف غنی نوشته است: "جمهوری اسلامی افغانستان به تصمیم امریکا احترام می‌گزارد و با همکاران امریکایی کار می‌کند تا روند انتقال به‌گونه درست عملی شود."
رئیس جمهور افغانستان افزود: "از آن‌جایی‌که ما وارد مرحله‌ی دیگری می‌شویم، با همکاران ما - ناتو و امریکا - تلاش‌های مان را در راستای صلح ادامه می‌دهیم.
رسانه های آمریکایی شب گذشته، از مقام‌هایی که از برنامه جو بایدن آگاه هستند، گزارش داد که خروج نیروهای امریکایی تا بیستمین سالیاد حملات 11 سپتامبر 2001 تکمیل خواهد شد.


این در حالیست که مطابق توافقنامه ای که قبلا بین خلیلزاد و طالبان در دوحه امضا شده بود، باید تمامی نظامیان خارجی تا ماه می افغانستان را ترک کنند.
طالبان پیش از این هشدار داده بودند در صورتی که نیروهای خارجی در مهلت تعیین‌شده افغانستان را ترک نکنند، از نظر این گروه تخطی از توافق‌نامه‌ دوحه تلقی می‌شود و آنان حملات بر این نیروها را از سر خواهند گرفت.
این گروه به تازگی نیز گفته است تا زمانی که نیروهای خارجی از افغانستان خارج نشوند، آنان در هیچ نشستی که در آن در مورد افغانستان تصمیم گرفته شود، شرکت نمی‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала