آژانس اطلاعاتی امریکا، تحدیدهای پس از خروج از افغانستان را نام برد

© AFP 2023 / Janek Skarzynskiآژانس اطلاعاتی امریکا، تحدیدهای پس از خروج از افغانستان را نام برد
آژانس اطلاعاتی امریکا، تحدیدهای پس از خروج از افغانستان را نام برد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.04.2021
عضو شوید
رئیس سازمان سیا، گفته است که واشنگتن پیس از خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، در مقابله با داعش و القاعده ضعیف خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، ویلیام برنز رئیس آژانس اطلاعاتی (سیا)، در جلسه سنای امریکا اعلام کرده است که واشنگتن خروج قریب الوقوع نیروهای آمریکایی از افغانستان توانایی واشنگتن را در پاسخ به تهدیدات داعش و القاعده ضعیف می کند.
برنز ادعا کرده است که حضور نیروهای خارجی در افغانستان به مهار تهدیدات ناشی از ساختارهای تروریستی بین المللی کمک کرد.

خروج نیروها از افغانستان نشان‌دهنده شکست امریکا در ایجاد ثبات در این کشور است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.04.2021
خروج نیروها از افغانستان نشان‌دهنده شکست امریکا در ایجاد ثبات در این کشور است

وی اظهارات خود در مجلس سنا گفت: " با عقب نشینی نیروها، "توانایی دولت امریکا در جمع آوری و پاسخ به این تهدیدات (داعش و القاعده) تضعیف می‌شود."
شب گذشته، از مقام‌هایی که از برنامه جو بایدن آگاه هستند، گزارش داد که خروج نیروهای امریکایی تا بیستمین سالیاد حملات 11 سپتامبر 2001 تکمیل خواهد شد.
این در حالیست که مطابق توافقنامه ای که قبلا بین خلیلزاد و طالبان در دوحه امضا شده بود، باید تمامی نظامیان خارجی تا ماه می افغانستان را ترک کنند.
طالبان پیش از این هشدار داده بودند در صورتی که نیروهای خارجی در مهلت تعیین‌شده افغانستان را ترک نکنند، از نظر این گروه تخطی از توافق‌نامه‌ دوحه تلقی می‌شود و آنان حملات بر این نیروها را از سر خواهند گرفت.
این گروه به تازگی نیز گفته است تا زمانی که نیروهای خارجی از افغانستان خارج نشوند، آنان در هیچ نشستی که در آن در مورد افغانستان تصمیم گرفته شود، شرکت نمی‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала