خروج نیروهای امریکایی از افغانستان؛ واکنش ارگ

© Photo / M.Naderiخروج نیروهای امریکایی از افغانستان؛ واکنش ارگ
خروج نیروهای امریکایی از افغانستان؛ واکنش ارگ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.04.2021
عضو شوید
ارگ ریاست جمهوری می‌گوید که دولت افغانستان به تصمیم اخیر دولت امریکا در مورد خروج نیروهای امریکایی از افغانستان تا ماه سپتمبر سال روان احترام می‌گذارد.

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری در اعلامیه‌ای گفته: «دولت جمهوری اسلامی افغانستان به تصمیم اخیر رئیس‌جمهور بایدن در مورد خروج نیروهای آن کشور از افغانستان تا ماه سپتمبر سال روان احترام می‌گذارد و در راستای انجام این روند همکاری لازم خواهد نمود».

در اعلامیه آمده: «از زمان توافق ایالات متحده و طالبان در ماه فبروری سال 2020، نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان اکثریت مطلق عملیات را به طور مستقلانه انجام می‌دهند. نیرو های امنیتی و دفاعی ما توانایی دفاع از افغانستان در برابر تهدیدات فعلی را دارند. تاکید می‌کنیم که روند کنونی صلح نیز نتیجه جان‌فشانی های نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان بوده و ملت افغانستان مدیون این فداکاری ها است».

اعلامیه می‌افزوده: «در عین زمان، ایالات متحده و سایر متحدان ما اطمینان داده اند که حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان و ادامه کمک های بشردوستانه و انکشافی شان با دولت افغانستان همچنان ادامه خواهد داشت. دولت جمهوری اسلامی افغانستان بحث خود را با جانب ایالات متحده امریکا و سایر متحدان در مورد فصل نو مناسبات، به ویژه تسریع روند صلح ادامه خواهد داد».

ارگ ریاست جمهوری تاکید کرده که دولت افغانستان آماده است تا فصل نو همکاری با ایالات متحده امریکا و متحدان ناتو را با در نظر داشت منافع مشترک، اعتماد و احترام متقابل آغاز نماید.

جو بایدن رئیس‌جمهور امریکا روز چهارشنبه 25 حمل درباره افغانستان سخنرانی کرد و گفت که زمان آن فرا رسیده که نیروهای مان را به خانه برگردانیم و روند خروج آنها از افغانستان تا 11 سپتمبر همزمان با بیستمین سالگرد حمله به نیویورک پایان می‌یابد. و همچنان گفت که با خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، به حمایت خود از این کشور ادامه می‌دهیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала