استرالیا نیروهایش را از افغانستان خارج می‌کند

CC BY 2.0 / ISAF Headquarters Public Affairs Office / Australian soldiers Afghanistanاسترالیا نیروهایش را از افغانستان خارج می‌کند
استرالیا نیروهایش را از افغانستان خارج می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.04.2021
عضو شوید
رسانه‌های استرالیایی می‌گویند که نخست‌وزیر استرالیا روز پنجشنبه اعلام کرد که نیروهای استرالیا در ماه سپتمبر سال روان از افغانستان خارج خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک، اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا روز پنجشنبه اعلام کرد که این کشور 80  پرسنل و نیروی نظامی باقی مانده‌اش را از افغانستان خارج می‌کند.

ارتش امریکا طرفدار حفظ حضور در افغانستان بود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.04.2021
ارتش امریکا طرفدار حفظ حضور در افغانستان بود

موریسون خاطر نشان کرد: همسو با امریکا و دیگر هم‌پیمانان و شرکایمان، آخرین نیروها و پرسنل نظامی استرالیا در سپتمبر 2021 از افغانستان خارج خواهند شد.

نخست وزیر استرالیا افزود: در حالیکه کمک‌ها و حمایت های نظامی ما در افغانستان کاهش می یابد، ما همچنان در مسیر حمایت از ثبات در افغانستان از طریق همکاری با دیگر کشورها گام بر خواهیم داشت.

پیش از این جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا بر پایان 20 سال حضور نظامیان این کشور در خاک افغانستان تاکید کرد و گفت از اول ماه می جدول زمانی خروج از افغانستان آغاز خواهد شد.

بایدن روز گذشته با اعلام تصمیم خود برای خروج از افغانستان، با یادآوری حمله 11 سپتامبر، افزود: هدف نخست این است که از افغانستان به عنوان پایگاهی برای حمله به امریکا استفاده نشود.

دولت پیشین امریکا قصد داشت روند خروج نیروهای امریکایی از افغانستان را حتی زودتر-تا اول ما می 2021 به اتمام برساند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала