برنامه امنیتی خط لولۀ گاز «تاپی» میان افغانستان و ترکمنستان امضا شد

© Photo / NSCAfghan برنامه امنیتی خط لولۀ گاز «تاپی» میان افغانستان و ترکمنستان امضا شد
برنامه امنیتی خط لولۀ گاز «تاپی» میان افغانستان و ترکمنستان امضا شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.04.2021
عضو شوید
دفتر شورای امنیت ملی از امضای برنامۀ امنیتی خط لولۀ گاز تاپی با ترکمنستان خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر شورای امنیت ملی با نشر خبری می‌گوید که این برنامۀ امنیتی روز گذشته (پنجشنبه، 26 حمل) توسط عبادالله عباد معاون مشاور امنیت ملی افغانستان و محمد متیراث آمانوف مدیر عامل تاپی از جانب ترکمنستان، امضا شده است.

زمان ساخت بخش خط لوله گاز «تاپی» در افغانستان اعلام شد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.01.2021
زمان ساخت بخش خط لوله گاز «تاپی» در افغانستان اعلام شد

در خبرنامه آمده است که برنامۀ امنیتی تاپی از انتقال گاز ترکمنستان به جنوب آسیا که یک پروژۀ بزرگ انرژی چندکشوری است، حفاظت و ثبات را در منطقه تقویت می‌کند.

به‌گفتۀ شورای امنیت ملی، تاپی پروژۀ مهم افغانستان است که با سیاست ادغام و امنیت منطقه‌ای، بازی‌گران مهم منطقه، از جمله هند و پاکستان را می‌تواند در راستای منافع مشترک متحد کند.

کار پروژۀ تاپی در افغانستان در ماه حوت سال ۱۳۹۶ آغاز شده بود. از آن زمان تاکنون کارهای سروی تخنیکی، سروی ماین‌پاکی و سروی زمین‌های مسیر پروژه صورت گرفته است.

از طریق خط لوله گاز تاپی، سالانه 33 میلیارد متر مکعب گاز انتقال داده می‌شود. افغانستان از این رهگذر سالانه بیش از 400 میلیون دالر عاید به‌دست خواهد آورد.

خط لوله گاز تاپی با ظرفیت انتقال 33 میلیارد متر مکعب گاز، حدود 1814 کیلومتر طول دارد. 816 کیلومتر این خط لوله گاز در خاک افغانستان از ولایت‌های هرات، کندهار، هلمند، فراه و نیمروز می‌گذرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала