آغاز نشرات رادیو «شریعت» گروه طالبان در کندز

© Sputnikآغاز نشرات رادیو «شریعت» گروه طالبان در کندز
آغاز نشرات رادیو «شریعت» گروه طالبان در کندز - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.04.2021
عضو شوید
 رادیو «شریعت» طالبان از دو روز بدین‌سو در ولایت کندز آغاز به کار کرده و همه ای نشرات آن در برابر دولت افغانستان بوده و مردم را به پیوستن به صفوف طالبان تشویق می‌کند.

دستگیری مسئول جمع آوری عشر طالبان در ولایت کندز - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.02.2021
دستگیری مسئول جمع آوری عشر طالبان در ولایت کندز
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، فیصل نوری یک خبرنگار آزاد گفت: از دو یا سه روز بدین‌سو نشرات رادیو طالبان به‌نام رادیو «شریعت» در کندز آغاز شده که هنوز محل نشرات این رادیو مشخص نیست؛ اما نشرات آن در همه ای نقاط کندز قابل دریافت می باشد.

وی افزود، که تمام نشرات این رادیو علیه دولت و نیروهای امنیتی است و همچنین مردم را تشویق به پیوستن به صفوف طالبان می کند.

به گفته آقای نوری، نشرات رادیو شریعت در کندز مقطعی بوده و این رادیو دو ساعت صبح، دو ساعت چاشت و دو ساعت، شب نشرات دارد.

رادیو طالبان با موج ۸۹.۵ در بین امواج دو رادیوی دیگر در کندز تداخل نشراتی دارد که باعث غیر فعال شدن آنها خواهد شد.

در همین حال، عبدالشکور قدردان؛ رییس اطلاعات و فرهنگ کندز با تایید این خبر گفت: ما امکانات کافی در دست نداریم که محل این رادیو را دریافت و نشرات آن را قطع کنیم؛ بنابراین موضوع را با وزارت اطلاعات و فرهنگ و مقام ولایت شریک کردیم تا آنها تصامیم لازم را بگیرند.

یادآوری می کنیم، که از سال ۱۳۹۴ خورشیدی بدین‌سو کندز شاهد حملات شدید طالبان بوده و این گروه در اکثریت ولسوالی ها و اطراف شهر کندز حضور گسترده و نسبی داشته‌است.

مرکز ولایت کندز در سال‌های گذشته دست کم دو بار به دست طالبان سقوط کرد؛ این در حالی است که این شهر، آخرین نقطه‌ای بود که پس از سقوط رژيم طالبان، نیروهای آن گروه از آن خارج شدند.

طالبان در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به صورت گسترده، فعال اند؛ اما تلاش این گروه برای اجیای دوباره رادیو شریعت، بارها شکست خورده و نیروهای دولتی توانسته‌اند، مراکز رادیویی آن‌ها را نابود کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала