برکناری والی، شعار معترضان لغمانی

© Sputnikبرکناری والی، شعار معترضان لغمانی
برکناری والی، شعار معترضان لغمانی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.04.2021
عضو شوید
شماری از باشندگان ولایت لغمان خواهان برکناری والی این ولایت شده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام وطندار، شماری از باشندگان ولایت لغمان در دو مکان جداگانه در شهر مهترلام، مرکز این ولایت و شاهراه کابل_جلال‌آباد جمع شدند و خواهان برکناری رحمت‌الله یارمل، والی این ولایت شدند.
آنها گفته اند که آقای یارمل را به فساد، غصب زمین، کم‌کاری و ایجاد اختلاف میان اقوام متهم کرده و از حکومت خواسته اند تا او را هرچی زودتر از این سمت برکنار کنند.

 فرمانده پیشین پولیس میدان ‌وردک در لغمان مقرر شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.03.2021
فرمانده پیشین پولیس میدان ‌وردک در لغمان مقرر شد

معترضین می‌افزایند که خرابی وضعیت امنیتی لغمان را نیز به والی این ولایت ربط داردو می‌افزایند که والی لغمان افراد مسلح غیرمسئول را تقویت می‌کند.
معترضین لغمانی می‌افزایند که اگر حکومت به خواسته‌های آنها گوش ندهد، اعتراضات ادامه خواهد پیدا کرد و شاهراه کابل_جلال‌آباد را خواهند بست.
اما دفتر والی لغمان دلیل راهپیمایی امروز را مخالفت با اصلاحاتی می‌داند، اسدالله دولت‌زی، سخنگوی والی لغمان می‌گوید: «اعتراض مردم یکی از اصول مردم‌سالاری و جمهوریت است. ادارۀ محلی به این اصل متعهد است و به صداهای مردم احترام دارد. شما می‌دانید که به تازه‌گی در بخش‌های نظامی و غیرنظامی لغمان اصلاحات به‌میان آمده که بدون شک برخی افراد از این ناحیه زیان‌مند شده‌اند.»
در نهایت شاهراه به روی رفت و آمد باز شد و معترضان به حکومت 5 روز وقت دادند تا به خواست های آنها را بپذیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала