منابع: وزیر دفاع امریکا مخالف خروج نظامیان خارجی از افغانستان است

© AFP 2023 / David Furst وزیر دفاع امریکا مخالف خروج کامل نظامیان خارجی از افغانستان است
وزیر دفاع امریکا مخالف خروج کامل نظامیان خارجی از افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.04.2021
عضو شوید
وزیر دفاع امریکا تاکید دارد که خروج نظامیان امریکایی از افغانستان، باعث بی ثباتی در این کشور می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، وال استریت ژورنال روز شنبه (17 اپریل)، به نقل از منابع نوشته است که لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده امریکا با برنامه خروج کامل نظامیان این کشور از افغانستان مخالفت کرده است.

این نشریه تاکید دارد که رئیس پنتاگون به جو بایدن، رئیس جمهور امریکا، گفته بود که چندین جنرال ارتش نگرانی‌ها خود بخاطر خروج نظامیان امریکایی از افغانستان ابراز کردند.

خروج نیروهای امریکایی از افغانستان؛ بایدن مشوره جنرالان را نادیده گرفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.04.2021
خروج نیروهای امریکایی از افغانستان؛ بایدن مشوره جنرالان ارتش را نادیده گرفت

این منابع تاکید دارند که نگرانی‌ها از سوی جنرال کنت اف. مکنزی، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده، مارک الکساندر میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا و جنرال آستین اس. میلر فرمانده حمایت قاطع ایالات متحده و ناتو در افغانستان ابراز شده است.

در ادامه این گزارش آمده است که رئیس پنتاگون هشدار داده است که خروج نیروهای مسلح امریکایی از افغانستان باعث بی ثباتی خواهد شد. در 6 اپریل، وزیر دفاع امریکا و رئیس ستاد فرماندهی مرکزی این کشور اطلاع یافتند که رئیس جمهور، تصمیم خروج نظامیان امریکایی از افغانستان را گرفته است.

وال استریت ژورنال می افزاید که رهبر امریکا اصرار داشته که خروج نیروهای امریکایی بهترین راه برای جلوگیری از شروع جنگ در افغانستان است.

قابل ذکر است که 14 اپریل، جو بایدن رئیس جمهور امریکا اعلام کرد که خروج نظامیان امریکایی از افغانستان از ماه مه آغاز تا 11 سپتامبر ادامه خواهد داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала