پشتیبانی وزیر خارجه پاکستان از گفت و گوهای صلح در تماس تیلیفونی با اتمر 

© Ministry of Foreign Affairs of Afghanistan (MFA) پشتیبانی وزیر خارجه پاکستان از گفت و گوهای صلح در تماس تیلیفونی با اتمر 
پشتیبانی وزیر خارجه پاکستان از گفت و گوهای صلح در تماس تیلیفونی با اتمر  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.04.2021
عضو شوید
وزیر امور خارجه افغانستان با وزیر امور خارجه پاکستان درباره روند صلح و تقویت همکاری های منطقه ای در دوره پسا نیروهای خارجی از افغانستان گفت و گو کردند. 
گفت و گوی تیلیفونی اتمر با وزیر خارجه هند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.04.2021
گفت و گوی تیلیفونی وزیران خارجه افغانستان و هند

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه افغانستان امروز یکشنبه ۲۹ حمل ۱۴۰۰ نوشت: محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجۀ افغانستان با آقای شاه محمود قریشی وزیر امور خارجۀ پاکستان در مورد پروسهٔ صلح و تقویت همکاری‌های منطقه‌یی در دورهٔ پساخروج نیرو‌های حمایت قاطع از افغانستان، گفتگو کرد.
این وزارت افزوده است، که وزیر امور خارجه از حضور سازندهٔ پاکستان در کنفرانس قلب آسیا-پروسهٔ استانبول و همکاری آن کشور در راستای برگزاری موفقانهٔ نشست صلح استانبول قدردانی نمود.

در ادامه این خبرنامه آمده است، که اتمر روی آخرین تحولات از جمله چارچوب همکاری‌های پساخروج با ایالات متحده امریکا و جامعه جهانی در عرصه‌های مختلف امنیتی، سیاسی و توسعوی صحبت نموده، تقویت همکاری‌های منطقه‌یی را در کنار حمایت‌ها و همکاری‌های جامعه جهانی با افغانستان، در موفقیت روند صلح مهم و با اهمیت خواند.
این وزارت همچنان افزوده است، که قریشی از تداوم حمایت‌های همه‌جانبهٔ کشورش برای یک افغانستان صلح‌آمیز، مستقل و متحد به وزیر امور خارجه اطمینان داده، خواستار کاهش خشونت‌ها و ادامهٔ گفتگوهای صلح جهت دستیابی به راه حل سیاسی گردید. وی آمادگی کشورش را برای شرکت در نشست سه‌جانبهٔ افغانستان-ترکیه-پاکستان و همچنان کنفرانس صلح استانبول اعلام نمود و ابراز داشت که به تلاش‌هایش در راستای تقویت اجماع منطقه‌یی ادامه خواهد داد.
در پایان این خبرنامه آمده است، که قریشی از وزیر امور خارجهٔ کشور دعوت کرد تا پس از نشست صلح استانبول به پاکستان سفر کند؛ که از جانب وزیر امور خارجه با ابراز سپاس و امتنان پذیرفته شد.

یادآوری می کنیم، که حنیف اتمر دیروز با وزیر امور خارجه هندوستان نیز گفت و گوی تیلیفونی انجام داده بود. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала