سالیوان: ضمانتی درباره رویدادهای افغانستان پس از بیرون شدن نیروهای امریکایی وجود ندارد

© REUTERS / Tom Brennerسالیوان: ضمانتی درباره رویدادهای افغانستان پس از بیرون شدن نیروهای امریکایی وجود ندارد
سالیوان: ضمانتی درباره رویدادهای افغانستان پس از بیرون شدن نیروهای امریکایی وجود ندارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.04.2021
عضو شوید
مشاور امنیت ملی امریکا گفت، که هیچ ضمانتی درباره رویدادهایی که پس از بیرون شدن نیروهای امریکایی از افغانستان می‌افتد وجود ندارد.

حضور ارتش امریکا در افغانستان پس از 11 سپتامبر تنها برای نگهبانی از نمایندگی دیپلماتیک اش - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.04.2021
حضور ارتش امریکا در افغانستان پس از 11 سپتامبر تنها برای نگهبانی از نمایندگی دیپلماتیک اش
به گزارش اسپوتنیک، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی امریکا گفت، که جو بایدن رئیس جمهور امریکا حتی پس از بیرون شدن نیروهای امریکایی از افغانستان، از اهتمام به افغانستان خودداری نخواهد کرد.

وی که با سی‌بی‌اس مصاحبه می‌کرد، گفت: «هیچ ضمانتی درباره رویدادهایی که در افغانستان پس از بیرون شدن نیروهای امریکایی اتفاق می‌افتد، وجود ندارد».

مشاور امنیت ملی امریکا تاکید کرد، که بایدن هیچ تصمیمی برای بازگرداندن نیروهای امریکایی به افغانستان در آینده ندارد.

سالیوان اضافه کرد: «همه کاری که واشنگتن می‌تواند انجام دهد تقویت توانایی نیروها و ملت افغانستان در دفاع از کشورشان است».

هفته گذشته، جو بایدن رسما زمان خروج نظامیان امریکایی از افغانستان را اعلام کرد. بایدن گفت که همه ای نظامیانش را تا ۱۱ سپتامبر، بیستمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ میلادی، از افغانستان خارج می‌کند.

همزمان با این، ناتو نیز اعلام کرده است که به‌همراه امریکا از افغانستان خارج می‌شود.

بایدن در عین حال گفته بود که کمک‌های دیپلماتیک و بشردوستانه به افغانستان پس از بیرون شدن نظامیان امریکایی نیز ادامه خواهد داشت.

از سویی دیگر نیز آنتونی بلینکن، وزیر خارجه‌ امریکا در جریان سفرش به کابل، در دیدار با اشرف غنی گفت، که بیرون شدن نیروهای کشورش از افغانستان، به معنای تضعیف مناسبات راهبردی میان دو کشور نخواهد بود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала