آلمان: تا اواسط تابستان همه نظامیان خود را از افغانستان خارج می‌کنیم

© AP Photo / APN Photo/Uwe Lein آلمان: تا اواسط تابستان همه نیروهای ما را از افغانستان خارج می‌کنیم
 آلمان: تا اواسط تابستان همه نیروهای ما را از افغانستان خارج می‌کنیم  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.04.2021
عضو شوید
وزارت دفاع آلمان اعلام نموده است که این کشور آماده است تا اواسط تابستان امسال همه نیرو های خود را از افغانستان بیرون کند.

 به گزارش اسپوتنیک، رسانه های خبری آلمان با استناد به گزارش وزارت دفاع به پارلمان این کشور نوشت: آلمان قصد دارد خروج نیروهایش از افغانستان را با سرعت بیشتری انجام دهد و نیروها را تا 4 جولای به طور کامل از افغانستان خارج خواهد کرد.

پس از روسیه، این‌بار آلمان در تلاش برگزاری نشست بین‌الافغانی است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2021
تصمیم آلمان برای انتقال کارمندان افغان خود به این کشور

به دنبال تهاجم نیروهای آمریکایی به افغانستان در اواخر سال 2001 به بهانه واکنش به حملات تروریستی یازده سپتامبر آلمان نیز با همراهی متحدان آمریکا در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) وارد این درگیری شد.

حدود یک هزار و 100 نیروی آلمانی اکنون در افغانستان مستقر هستند و بزرگترین نیروهای خارجی مستقر در این کشور را به جز آمریکا تشکیل می دهند.

پارلمان آلمان (بونداستاگ) ماموریت نیروهای این کشور در افغانستان را در مارچ سال گذشته تا 10 ماه دیگر تمدید کرد. این تصمیم چند هفته قبل از اعلام دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در ماه آپریل درباره خروج نیروهای کشورش از این کشور جنگ زده تا بیستمین سالگرد حملات یازده سپتامبر اتخاذ شد.

بعد از اعلام دولت آمریکا ناتو نیز اعلام کرد که نیروهایش را در ضرب الاجل تعیین شده توسط آمریکا خارج خواهد کرد.

با ورود به نوزدهمین سالگرد ماموریت نیروهای آلمانی در افغانستان 59 نفر از این نیروها در افغانستان کشته شده اند. جنگ افغانستان خونین ترین در تاریخ نظامی آلمان بعد از جنگ جهانی دوم بوده است.

گفته می شود جنگ افغانستان بیش از 17 میلیارد یورو برای برلین هزینه داشته که با وجود سنگین بودن این مبلغ بسیار کمتر از بیش از 2 تریلیون دلاری است که آمریکا ظاهرا در این جنگ هزینه کرده است.

خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا محقق شد که در فبروری 2020 توافق صلحی را با طالبان در دوحه امضا کرد و وعده داد به ازای تعهدات شبه نظامیان برای جلوگیری از فعالیت تروریست ها همچون القاعده و داعش و نقشه حمله به غرب همه نیروهای خارجی را از افغانستان خارج می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала