اتحادیه اروپا: اعطای امتیازات بیش از حد به طالبان منجر به شرایط کنونی شد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر اتحادیه اروپا: اعطای امتیازات بیش از حد به طالبان منجر به شرایط کنونی شد
 اتحادیه اروپا: اعطای امتیازات بیش از حد به طالبان منجر به شرایط کنونی شد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.04.2021
عضو شوید
فرستاده ویژه اتحادیه اروپا در افغانستان گفت که طالبان اراده واقعی برای صلح ندارد و شرایط فعلی به دلیل اعطای امتیازات بیش از اندازه به این گروه است.

 به گزارش اسپوتنیک، رولاند کوبیا، فرستاده ویژه اتحادیه اروپا در افغانستان در واکنش به تعویق نشست استانبول گفت: متاسفم که تلاش‌های ترکیه، شرکایش و افغان‌ها نتیجه‌ای نداشت، این نشانه دیگری است که طالبان اراده واقعی برای صلح ندارد.

طالبان: مذاکرات بین الافغانی به بن بست نرسیده/با دولت افغانستان در تماس هستیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.04.2021
طالبان: مذاکرات بین الافغانی به بن بست نرسیده/با دولت افغانستان در تماس هستیم

وی افزود که عدم پذیرش طالبان برای حضور در این نشست «اهانت» دیگری به جامعه جهانی و «نتیجه امتیازات یکجانبه گذشته بدون التزام پاسخ متقابل است».

پس از تاکید طالبان به عدم حضور در نشست استانبول تا زمان خروج همه نیروهای خارجی از افغانستان و ناکام ماندن تلاش‌ها برای ترغیب این گروه برای حضور در این نشست، وزارت خارجه ترکیه روز گذشته از موکول شدن اجلاس استانبول به بعد از ماه مبارک رمضان خبرداد.

وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای نوشت: ما با قطر، آمریکا و سازمان ملل مشورت کرده و تصمیم گرفته‌ایم تا نشست استانبول برای افغانستان را پس از عید فطر برگزار کنیم.

 اندرس وون برندت، سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان اوایل هفته جاری به طالبان گفته بود که اگر این گروه می‌خواهد از کمک‌های جامعه جهانی برخوردار شود باید فرصت بوجود آمده برای صلح را جدی بگیرد و در نشست استانبول شرکت کند.

سفیر اتحادیه اروپا اظهارداشت: امیدواریم طالبان فرصت نشست استانبول را از دست ندهد، زمانی برای از دست دادن وجود ندارد. اگر طالبان می‌خواهد بخشی از دولت در افغانستان باشد و از کمک‌های توسعه‌ای و کمک‌های انسان دوستانه ما برخوردار شود، بهتر است که مذاکرات جدی را آغاز کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала