نشست سه جانبه در استانبول؛ اتمر به ترکیه رفت

© Photo / MFAنشست سه جانبه در استانبول؛ اتمر به ترکیه رفت
نشست سه جانبه در استانبول؛ اتمر به ترکیه رفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.04.2021
عضو شوید
وزیر خارجه افغانستان برای شرکت در یک نشست سه جانبه به استانبول رفته است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه افغانستان با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرده است که محمد حنیف اتمر، وزیر خارجه افغانستان برای شرکت در یک نشست سه جانبه میان افغانستان، ترکیه و پاکستان به استانبول رفته است.

انتقاد سناتوران افغانستان از مشخص نبودن طرح صلح جمهوریت در نشست ترکیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.04.2021
انتقاد سناتوران افغانستان از مشخص نبودن طرح صلح جمهوریت در نشست ترکیه

در خبرنامه‌ وزارت خارجه افغانستان آمده است: "در این نشست که قرار است فردا برگزار شود، وزرای امور خارجهٔ سه کشور، روی موفقیت پروسهٔ صلح افغانستان، از سرگیری مذاکرات صلح میان دولت جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان، تقویت اجماع منطقه یی برای حمایت از صلح، نقش ترکیه و پاکستان و تقویت روابط سه‌جانبه گفتگو کنند."

طبق گزارش این وزارت، آقای اتمر در حاشیه این نشست، ملاقات های دوجانبه به هدف تقویت همکاری های سیاسی، امنیتی و اقتصادی نیز داشته باشد.

وزیر خارجه افغانستان درحالی در این نشست سه جانبه اشتراک می‌کند که قرار بود از 24 اپریل نشست بزرگی درباره صلح افغانستان برگزار شود اما طالبان اعلام کردند که در هیچ نشستی اشتراک نخواهند کرد.

درعین حال مولود چاوش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه گفته است که در مشورت با آمریکا ، قطر و سازمان ملل متحد تصمیم‌ گرفته است که نشست استانبول درباره صلح افغانستان پس از عید فطر برگزار شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала