نظامیان امریکایی آماده‌گی خروج از افغانستان را می گیرند

© REUTERS / Omar Sobhaniنظامیان امریکایی آماده‌گی خروج از افغانستان را می گیرند
نظامیان امریکایی آماده‌گی خروج از افغانستان را می گیرند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.04.2021
عضو شوید
قوای امریکا مستقر در افغانستان آماده‌گی برای عودت از این کشور را آغاز نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، منبع از وزارت دفاع خبر داده است که امریکایی ها در انتظار آغاز خروج از افغانستان اند که قرار است از اول ماه می شروع شود، نیروها به ارسال برخی تجهیزات از افغانستان و قرارداد کامل با تأمین کنند‌‌ه‌گان محلی خدمات مختلف شروع کردند.

وزیر دفاع امریکا مخالف خروج کامل نظامیان خارجی از افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.04.2021
منابع: وزیر دفاع امریکا مخالف خروج نظامیان خارجی از افغانستان است

خاطرنشان می شود که برخی از تجهیزات و وسایل سربازان امریکایی از طریق هوا یا زمین از طریق پاکستان و آسیای میانه به ایالات متحده انتقال می شود ، چیزی هم به اردوی افغانستان منتقل و یا در بازار داخلی فروخته می شود.

ایالات متحده قبلاً اعلام کرده بود که تا اول ماه می خروج نیروهای خود را از افغانستان آغاز می کند و تا 11 سپتامبر آنرا تکمیل می کند.

در سال 2020، ایالات متحده و طالبان اولین توافقنامه صلح بیش از 18 سال جنگ در دوحه را امضا کردند. این امر برای خروج نیروهای خارجی از افغانستان در مدت 14 ماه و آغاز گفتگوی بین افغانی پس از تبادل زندانیان فراهم شده است. از زمان امضای توافقنامه ، طالبان بارها ایالات متحده را به نقض توافق متهم کرده اند.

در افغانستان هنوز هم درگیری بین نیروهای دولتی و طالبان وجود دارد، آنها مناطق قابل توجهی را در قصبات و هکده ها تصرف کرده و علیه شهرهای بزرگ حمله می کنند. نیروهای دفاع ملی و امنیتی در حال انجام عملیات مشترک ضد تروریزم در سراسر کشور هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала