امریکا برای خروج مصون از افغانستان بم افگن‌های بی۵۲ به منطقه می فرستد

© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر امریکا برای خروج مصوون از افغانستان بم افگن‌های بی۵۲ به منطقه می فرستد
 امریکا برای خروج مصوون از افغانستان بم افگن‌های بی۵۲ به منطقه می فرستد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.04.2021
عضو شوید
وزارت دفاع امریکا می گوید که شش هواپیمای بم افگن بی ۵۲ و یک بخش زمینی نیرو های ویژه امریکایی برای تأمین امنیت خروج نیروهای امریکایی و ناتو از افغانستان به منطقه فرستاده خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز به اشاره به وزارت دفاع امریکا، این کشور شش هواپیمای بم افگن (B-52)  و یک بخش زمینی نیرو های ویژه امریکایی برای تأمین امنیت خروج نیروهای امریکایی و ناتو از افغانستان به منطقه فرستاده خواهند شد.

برخی ازمقام‌های امریکایی گفته اند که ایالات متحده در حدود یک هزار سرباز بیشتر به افغانستان می‌فرستد تا سربازان امریکایی به گونه مصوون از افغانستان بیرون شوند.

در کنار این، ارتش ایالات متحده هواپیماهای بم افگن استراتیژیک را برفراز افغانستان می‌فرستد تا ازهرگونه تهدید دربرابر روند خروج جلوگیری گردد.

خبرگزاری امریکایی بلومبرگ در گزارشی می‌نویسد که دو هواپیمای بم افگن در منطقه در نزدیکی های افغانتسان رسیده اند.

 پوتین: واکسیناسیون دوم کروناویروس را دریافت کردم  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.04.2021
بلینکن: آمریکا با ناتو در خروج نیروهایشان از افغانستان همکاری می کند

با این حال، یک کشتی بزرگ هواپیمابر ایالات متحده درخلج جا به جا می شود تا از آن‌جا جنگنده‌ها بتوانند اهدافی را درصورت نیاز در افغانستان آماج قرار دهند.

ازسوی دیگر، خبرگذاری اسوشیتد پرس خبر می دهد که رییس سی آی ای به تازه گی ازافغانستان به گونه سری دیدار کرده است.

هدف از این سفر رییس سی آی ای چه گونه گی سپردن مسوولیت واحدهای ویژه ضد هراس افگنی به افغانستان گفته شده است. 

به گفته برخی ازمقام های امریکایی، ازجمله شش واحد ضد هراس افگنی که سی آی ای درافغانستان آموزش داده است، تنها مسوولیت دو واحد آن به حکومت افغانستان سپرده شده است.

در همین حال جنرال کنیت مک‌کنزی، فرمانده فرماندهی مرکزی امریکا گفته است که ارتش ایالات متحده حتا پس ازخروج سربازان خارجی ازافغانستان ، حمله های هوایی را در این کشور علیه طالبان انجام خواهد داد.

مک‌کنزی افزوده است که پس از عقب نشینی نیروهای امریکایی از افغانستان واشنگتن حق انجام حمله‌های هوایی به طور معمول از هواپیماهای بدون سرنشین را درصورتی محفوظ می داند که تهدیدی برای منافع امریکا دیده شود.

او گفته است که ارتش ایالات متحده از کشورهای منطقه از جمله خلیج، حمله‌های هوایی را در افغانستان انجام خواهد داد.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала