پنتاگون: طالبان با القاعده هنوز همکار است

CC0 / / پنتاگون: طالبان با القاعده هنوز همکار است
پنتاگون: طالبان با القاعده هنوز همکار است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.04.2021
عضو شوید
پنتاگون گفته است که پس از خروج آمریکا از افغانستان، طالبان و القاعده یک بار دیگر در همکاری با یکدیگر به تهدید جدی علیه امریکا در منطقه مبدل خواهند شد.

 به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع آمریکا در گزارشی که به کانگرس آمریکا فرستاده نوشته است که هنوزهم برخی از اعضای شبکه ی القاعده در افغانستان فعال است و طالبان نیز با این شبکه ارتباط دارد.

پنتاگون گفته است که پس از خروج آمریکا از افغانستان، طالبان و القاعده یک بار دیگر در همکاری با یکدیگر به تهدید جدی علیه امریکا در منطقه مبدل خواهند شد.

11 سپتامبر بهانه‌ی 20 سال حضور نظامی امریکا / آیا افغانستان قربانی شرایط شد؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.04.2021
11 سپتامبر بهانه‌ی 20 سال حضور نظامی امریکا / آیا افغانستان قربانی شرایط شد؟

مقامات آمریکایی هشدار می دهند که القاعده شاید یک بار دیگر به تهدید بزرگ مبدل شده و حملات بزرگی را در سطح جهان راه اندازی کنند.

توافق میان طالبان و ایالات متحده آمریکا سال گذشته و پس از ۱۸ دور مذاکره میان دو طرف امضاء شد. زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه دولت ترامپ هدایت تیم مذاکرکننده ایالات متحده را بر عهده داشت.

براساس توافق سال گذشته، طالبان و ایالات متحده موظف به توقف حملات علیه یکدیگر شدند. واشنگتن تعهد کرد که در یک روند تدریجی، نیروهای خود را تا ماه مه 2021، از افغانستان خارج کند. طالبان هم متعهد به قطع همکاری با گروه‌های تروریستی ازجمله القاعده شده و تعهد داده تا از شدت حملات خود بکاهد و مذاکرات صلح با دولت افغانستان را به پیش برد.

ایالات متحده آمریکا و متحدانش اخیرا به گونه رسمی اعلام کردند که روند خروج نظامیان خارجی از افغانستان به روز اول ماه می سال روان میلادی آغاز و تا یازدهم سپتمبر به پایان می رسد.

جوبایدن رئیس جمهور آمریکا به طالبان هشدار داد که اگر در جریان خروج نیروها به آنان حمله کنند، با تمام امکانات از نظامیان آمریکایی و ناتو دفاع صورت می گیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала