مسئولان ارشد امنیتی : نگران خروج سربازان خارجی از کشور نباشید

© @https://twitter.com/searchمسوولان امنیتی: نگران خروج سربازان خارجی نباشید
مسوولان امنیتی: نگران خروج سربازان خارجی نباشید   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.04.2021
عضو شوید
مسوولان ارشد امنیتی در یک نشست خبری مشترک اعلام کردند که برای دفع هر نوع تهدید از سوی طالبان پس از خروج نیروهای آمریکایی و ناتو آماده‌گی کامل دارند.

به گزارش اسپوتنیبک، محمدی اسین ضیا، سرپرست وزارت دفاع ملی و رییس ستاد ارتش، روز شنبه (4 ثور) در یک نشست خبری گفت که نیروهای امنیتی توانایی دفاع را دارند و از هر حیث آماده‌اند که هر نوع تهدید طالبان را دفع کنند.

حمدالله محب، مشاور امنیت ملی کشور، نیز در این نشست خبری تأکید کرد که نیروهای امنیتی آماده دفع حملات طالبان هستند و مردم نگران خروج نیروهای خارجی نباشند.

 به گفته آقای محب، جامعه جهانی با وجودی که از افغانستان خارج می‌شود، اما کمک‌های فنی و مالی‌اش با افغانستان ادامه می‌یابد. وی گفت در حال حاضر افغانستان 63 هواپیمای جنگی دارد که همه کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد و نیاز نیروهای هوایی را مرفوع می‌کند. محب خاطرنشان کرد که نیروهای امنیتی افغانستان تسلط کامل بر وضعیت دارند و همسایه‌گان و کشورهای منطقه و شهروندان کشور تشویش نکنند.

میر رحمان رحیمی، رئيس مجلس نمایندگان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.04.2021
رحمانی: با خروج آمریکا، افغانستان به جغرافیای تروریسم جهانی مبل می‌‌شود

مشاور امنیت ملی وجود مشکلات و دشواری‌ها در زمینه تأمین امنیت کشور را تأیید کرد، اما گفت که تلاش می‌شود این مشکلات حل شود.

حیات‌الله حیات، سرپرست وزارت داخله، در این نشست خبری گفت که طالبان همه‌ساله در فصل بهار به دلیل جمع‌آوری حاصلات کوکنار، جنگ را افزایش می‌دهند که نباید به خروج نیروهای خارجی در ماه می نسبت داده شود.

در این نشست رییس ستاد ارتش کشور تأکید کرد که طالبان در کندهار به شدت شکست خورده‌اند و حتا «اعلامیه داده‌اند که بس است، نزنید.» به گفته او، حدود یک هزار و 100 عضو طالبان در ارغنداب کندهار کشته شده‌اند.

یاسین ضیا تأکید کرد که نیروهای خارجی در پایگاه‌های بگرام، کابل و مزارشریف حضور دارند و متباقی جاها را به نیروهای امنیتی افغانستان واگذار کرده‌اند. به گفته او، نیروهای خارجی تجهیزات خود را به نیروهای امنیتی افغانستان می‌سپارند.

Солдат американской армии  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.03.2021
هشدار اطلاعات آمریکا به بایدن: خروج از افغانستان باعث سلطه طالبان می‌شود

رییس ستاد ارتش افزود که طالبان هر جای توانایی حمله را داشته‌اند، یورش برده‌اند و توانایی حمله گسترده و تعرضی را ندارند.

مسوولان ارشد امنیتی در حالی از تأمین امنیت و دفع تهدیدات طالبان پس از خروج نیروهای خارجی اطمینان می‌دهند که مقام‌های ارشد امریکایی در روزهای اخیر نسبت به توانایی نیروهای امنیتی و قوای هوایی افغانستان ابراز نگرانی کرده‌اند. حتا احتمال فروپاشی ارتش نیز پس از خروج نیروهای خارجی مطرح شده است.

روند خروج نیروهای خارجی براساس آن‌چه اعلام شده است، قرار است در ماه می آغاز شود و تا 11 ماه سپتامبر ادامه یابد. آمریکا برای خروج مصون نیروهایش چند بمب‌افکن را به منطقه فرستاده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала