آزمون کانکور امسال با حضور بیش از 200 هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود

© Photo / FB / MoHE AFآزمون کانکورامسال با حضور بیش از 200 دانش‌آموز برگزار می‌شود
آزمون کانکورامسال با حضور بیش از 200 دانش‌آموز برگزار می‌شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.04.2021
عضو شوید
اداره‌ی ملی امتحانات می‌گوید که روند بیومتریک داووطلبان آزمون سراسری کانکور در 25 ولایت عملا جریان دارد و آزمون کانکور در این ولایات از هشتم ثور آغاز و در دهم ثور به پایان می‌رسد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه اطلاعات روز، دوست‌محمد فیضی، سخن‌گوی اداره‌ی ملی امتحانات می گوید که برنامه‌ی برگزاری آزمون سراسری کانکور در سه مرحله تنظیم شده است.

براساس برنامه‌ی اداره‌ی ملی امتحانات، آزمون کانکور در ولایت‌های سمنگان، سرپل، غور، نیمروز، بادغیس، فراه، نورستان، پکتیکا، دایکندی، زابل، ارزگان، هلمند، قندهار، بامیان، میدان‌وردک، لوگر، پکتیا، خوست، کاپیسا، پنجشیر، لغمان، کنر، پروان، ننگرهار و بغلان در مرحله‌ی اول گرفته می‌شود.

موج تازه خشونت؛ طالبان در 10 روز گذشته 63 غیرنظامی را کشته‌اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.04.2021
موج تازه خشونت؛ طالبان در 10 روز گذشته 63 غیرنظامی را کشته‌اند

همچنان مرحله‌ی دوم آزمون کانکور در ولایت‌های فاریاب، قندوز، جوزجان، غزنی، بلخ، هرات، تخار و پنج حوزه‌ی ولایت بدخشان به تاریخ 30 و 31 ثور برگزار خواهد شد.

سخن‌گوی اداره‌ی ملی امتحانات کانکور افزود که مرحله‌ی سوم آزمون کانکور در کابل برگزار می‌شود. طبق برنامه، زمان امتحان کانکور در شهر کابل تاریخ 14 جوزا و در ولسوالی‌های ولایت کابل تاریخ ۱۵ جوزا تعیین شده است.

با این حال، آقای فیضی می‌گوید که امسال به‌صورت تخمینی بین 200 تا 210 هزار داووطلب در آزمون کانکور در سراسر کشور شرکت خواهند کرد.

او افزود که براساس فیصله‌ی وزارت تحصیلات عالی، برای فارغان صنف‌های دوازدهم سه چانس شرکت در آزمون کانکور داده شده و ممکن است تعداد داووطلبان این آزمون امسال افزایش یابد. پیش از این فارغان صنف‌های دوازدهم دو چانس شرکت در آزمون کانکور را داشتند.

سخن‌گوی اداره‌ی ملی امتحانات تأکید کرد که تمامی کسانی که در سال‌های گذشته دو بار در آزمون کانکور ناکام و یا بی‌نتیجه مانده‌اند، حق شرکت در آزمون کانکور را دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала