تامپسون: آمریکا به حمایت از مردم و روند صلح افغانستان ادامه می‌دهد

© @https://www.facebook.com/AFGHANCE مقام آمریکایی به عبدالله: به حمایت از مردم و روند صلح افغانستان ادامه می‌دهیم
  مقام آمریکایی به عبدالله: به حمایت از مردم و روند صلح افغانستان ادامه می‌دهیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.04.2021
عضو شوید
دین تامپسن سرپرست معینیت آسیای جنوبی وزارت خارجه آمریکا، در دیداربا رییس شورای عالی مصالحه ملی بر حمایت از نیرو های افغان، روند صلح و دستاوردهای دو دهه اخیر تاکید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، رییس شورای عالی مصالحه ملی با دین تامپسن، سرپرست معینیت آسیای مرکزی و جنوبی وزارت امور خارجه‌ ایالات متحده‌ آمریکا در قصر سپیدار دیدار کرد.

در این دیدار داکتر عبدالله از همکاری‌های دوامدار ایالات متحده‌ برای مردم افغانستان به ویژه از کمک 300 میلیون دالری اخیر آمریکا به بخش‌های غیر نظامی افغانستان، ابراز قدردانی نمود.

دیدار عبدالله با رئیس جمهور استونی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.04.2021
عبدالله به رئیس جمهور استونی : حمایت جامعه جهانی از صلح افغانستان ضروری است

وی درباره‌ دلایل و انگیزه‌های تأخیر کنفرانس استانبول، روابط منطقه‌ای افغانستان و اجماع داخلی در حمایت از صلح بحث کرد و خواهان ادامه‌ حمایت جامعه‌‌ی جهانی و کشورهای منطقه از تلاش‌های صلح شد.

سپس آقای تامپسن سرپرست معین وزارت امور خارجه‌ ایالات متحده‌ی آمریکا، از ادامه کمک‌های این کشور و متحدان‌شان به افغانستان، اطمینان داد و گفت: انتظار دارند تا دولت افغانستان برای بسیج اجماع ملی در مرکز و ولایت‌های این کشور به حمایت از صلح اقدام کند.

سرپرست معین وزارت خارجه‌ آمریکا خاطرنشان ساخت که صلح در افغانستان به نفع جهان و منطقه است. قرار است به زودی دکتر زلمی خلیل‌زاد فرستاده‌ ویژه‌ آمریکا برای صلح افغانستان، سفر به دوحه و منطقه را به هدف تسریع روند صلح آغاز کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала