کشته شدن 112 نیروی دولتی طی 12 روز در افغانستان

© Afghanistanکشته شدن 112 نیروی دولتی طی 12 روز در افغانستان
کشته شدن 112 نیروی دولتی طی 12 روز در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.04.2021
عضو شوید
منابع خبری افغانستان اعلام کردند که طی 12 روز اخیر در اثر درگیری‌ها و ناامنی در مناطق مختلف این کشور 112 نیروی دولتی جان باخته اند.ش

به گزارش اسپوتنیک، طلوع نیوز در گزارشی  اعلام کرده که آمارهای این رسانه نشان می دهد در این مدت 76 نیروی دیگر دولت نیز زخمی شده اند.

در همین حال، وزارت داخله ادعا می‌کند که در این مدت، 63غیرنظامی در حمله‌های طالبان جان باخته‌ و 180 تن دیگر زخمی شده‌اند.

در گزارش گفته می‌شود که  پس از اعلام زمان بندی خروج نیروهای خارجی میزان خشونت و ناامنی رو به افزایش بوده است که تنها در دو شبانه روز گذشته چند ترور در کابل پایتخت بوقوع پیوسته است.

یک تریلیون دالر و 203 هزار کشته هزینه بیست سال جنگ در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.04.2021
یک تریلیون دالر و 203 هزار کشته هزینه بیست سال جنگ در افغانستان

با این‌همه وزارت امور داخله طالبان را مسؤول اصلی تلفات غیرنظامیان می‌داند و می‌گوید که این گروه اراده‌یی به صلح ندارد.

فرمانده نظامیان خارجی دیروز در کابل اعلام کرد که روند خروج نظامیان آنها از افغانستان آغاز شده است و افزود که تنها راه پایان جنگ در این کشور توافق سیاسی است و از طالبان خواست که به جنگ پایان دهند.

این جنرال بلند پایۀ آمریکایی می‌گوید که طالبان و القاعده هنوز هم رابطه دارند؛ اما آیندۀ افغانستان پس از خروج کامل نیروهای خارجی  وابسته به اجماع  سیاست‌گران و مردم کشور است.

رییس‌جمهور امریکا پیش از این اعلام کرده‌است که خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان وابسته به اوضاع این کشور نیست و سیاست‌گران از به میان آمدن جنگ داخلی در افغانستان پس از خروج این نیروها، هشدار داده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала