گشایش بزرگترین پروژۀ آموزش‌های حرفوی در کشور

© Photo / FB / AKVTIگشایش بزرگترین پروژۀ آموزش‌های حرفوی در کشور
گشایش بزرگترین پروژۀ آموزش‌های حرفوی در کشور - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.04.2021
عضو شوید
بزرگترین پروژۀ آموزشی از سوی مسئولان انستیتیوت فنی و حرفه‌یی افغان-کوریا گشایش یافت.

 

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از سلام وطندار این پروژۀ آموزشی «مرکز ملی برتر» نام دارد. به گفتۀ میرجلال‌الدین هشام، رئیس انستیتیوت فنی و حرفه‌یی افغان-کوریا این پروژه ۱۰ میلیون دالر ارزش دارد و ارتقای ظرفیت معلمان، رشد نصاب آموزشی دانش‌جویان، ارزیابی بازار کار کشور و خرید تجهیزات به این مرکز را در بر می‌گیرد.

به گفتۀ رئیس انستیتیوت فنی و حرفه‌یی افغان-کوریا نیز کوریای جنوبی و یونسکو (نهاد آموزشی سازمان ملل متحد در افغانستان) به طور مشترک هزینه این پروژۀ را در اختیار انستیتیوت فنی و حرفه‌یی افغان-کوریا قرار دهند و انتظار میرود که حکومت افغانستان زمینۀ تطبیق این پروژه را فراهم کند.

بشیر احمد ته‌ینج، وزیر کار و امور اجتماعی، مرکز ملی برتر یک تغییر مثبت در این نهاد آموزشی است.

چوی تی‌هو، سفیر کوریای جنوبی در افغانستان در مراسم گشایش پروژۀ آموزش‌های فنی و حرفه‌یی «مرکز ملی برتر» می‌گوید که بخش قابل ملاحظۀ این پول باید برای رشد نصاب آموزشی ارتقای ظرفیت این نهاد هزینه شود.

این در حالی‌ست که جوردن نیدو، نمایندۀ یونسکو بیان می‌کند که با وجود تمام تلاش‌ها هنوز هم فرصت‌های آموزشی برای شهروندان این کشور به‌ویژه زنان فراهم نشده است. به گفتۀ او، با آن‌که ۷۰ درصد جمعیت افغانستان شامل نیروی کار این کشور می‌شود، اما زمینۀ کاری برای این قشر مساعد نیست و این امر سبب ایجاد مشکلات شده است.

انستیتیوت فنی و حرفه‌یی افغان-کوریا یک نهاد آموزش حرفه است که از سوی وزارت کار و امور اجتماعی مدیریت میشود.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала