وزیر دفاع روسیه: اوضاع در افغانستان رو به وخامت است

© Photo / Russlands Verteidigungsministerium وزیر دفاع روسیه: اوضاع در افغانستان رو به وخامت است
  وزیر دفاع روسیه: اوضاع در افغانستان رو به وخامت است  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.04.2021
عضو شوید
وزیر دفاع روسیه گفت، اوضاع در افغانستان رو به وخامت است ، به همین منظور روسیه و تاجیکستان در حال تلاش برای دفع این تهدیدات هستند.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه امروز سه شنبه (7 ثور)، گفت، اوضاع در افغانستان رو به وخامت است، در این رابطه روسیه و تاجیکستان در حال تلاش برای دفع چنین تهدیدات می باشند.

پایان موفقیت‌آمیز تمرینات روسیه و تاجیکستان در مرز افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.04.2021
پایان موفقیت‌آمیز تمرینات روسیه و تاجیکستان در مرز افغانستان

شویگو در گفتگو با همکارش شرعلی میرزا در دوشنبه گفت: "در پس زمینه خراب شده اوضاع در همسایگی افغانستان، ما قصد داریم تهدیدهای احتمالی را به طور مشترک با تاجیکستان دفع کنیم".

وی همچنین افزود: ما در حال تمرین مسائل مربوط به تعامل عملی در این خصوص هستیم".

وزیر دفاع روسیه خاطرنشان کرد، بنابراین هفته گذشته تمرینات تاکتیکی مشترکی شامل واحدهای پایگاه 201 نظامی روسیه مستقر در این جمهوری و نیروهای مسلح تاجیکستان برگزار شد.

به گفته وی، این دو وظیفه مشترک برای تأمین پشتیبانی امنیت در آسیای مرکزی با در نظر گرفتن همکاری های دو جانبه در زمینه دفاع، از جانب تاجیکستان پیش برده می شود. این اقدامات توسط پایگاه 201 نظامی روسیه در تاجیکستان هماهنگ می شود.  

پیش از این روسیه و تاجیکستان، تمرینات مشترک نظامی در نزدیکی مرز افغانستان برای جلوگیری از خطر تروریسم، بنیادگرایی و قاچاق مواد مخدر در مناطق مرزی با افغانستان انجام دادند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала