آغاز آزمون سراسری کانکور در ۲۵ ولایت کشور

© @https://twitter.com آغاز آزمون سراسری کانکور در ۲۵ ولایت کشور
 آغاز آزمون سراسری کانکور در ۲۵ ولایت کشور  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.04.2021
عضو شوید
اداره‌ ملی امتحانات می‌گوید که مرحله‌ اول آزمون سراسری کانکور از امروز (چهارشنبه، ۸ ثور) رسما آغاز شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، دوست‌محمد فیضی، سخن‌گوی اداره ملی امتحانات به روزنامه اطلاعات روز گفت که در مرحله‌ی اول در ۲۵ ولایت، در مرحله‌ی دوم در هشت ولایت و در مرحله‌ی سوم آزمون کانکور در ولایت کابل برگزار می‌شود.

آزمون کانکورامسال با حضور بیش از 200 دانش‌آموز برگزار می‌شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.04.2021
آزمون کانکور امسال با حضور بیش از 200 هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود

براساس معلومات این اداره، آزمون کانکور در ولایت‌های سمنگان، سرپل، غور، نیمروز، بادغیس، فراه، نورستان، پکتیکا، دایکندی، زابل، ارزگان، هلمند، قندهار، بامیان، میدان‌وردک، لوگر، پکتیا، خوست، کاپیسا، پنجشیر، لغمان، کنر، پروان، ننگرهار و بغلان رسما آغاز شده و قرار است تا دهم ثور ادامه یابد.

مرحله‌ی دوم آزمون کانکور در ولایت‌های فاریاب، قندوز، جوزجان، غزنی، بلخ، هرات، تخار و پنج حوزه‌ی ولایت بدخشان برگزار خواهد شد. روند برگزاری آزمون کانکور در این ولایات در ۲۶ ثور آغاز و در ۳۱ همین ماه پایان می‌یابد.

مرحله‌ی سوم آزمون کانکور نیز در کابل برنامه‌ریزی شده است. طبق برنامه، زمان امتحان کانکور در شهر کابل تاریخ ۱۴ جوزا و در ولسوالی‌های ولایت کابل تاریخ ۱۵ جوزا تعیین شده است.

براساس معلومات اداره ملی امتحانات، امسال قرار است حدود ۲۰۰ هزار داووطلب در آزمون کانکور شرکت کنند که از این میان، ۱۴۳ هزار داووطلب در دانشگاه‌ها و مؤسسات تحصیلات عالی دولتی، انیستیتوت‌ها، دارالعلوم‌ها و صنوف شبانه‌ی دانشگاه‌های دولتی جذب خواهند شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала