کابلوف تاریخ نشست "ترویکای توسعه یافته" در دوحه را اعلام کرد

© Sputnikکابلوف تاریخ نشست "ترویکای توسعه یافته" در دوحه را اعلام کرد
کابلوف تاریخ نشست ترویکای توسعه یافته در دوحه را اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.04.2021
عضو شوید
نماینده ویژه رییس جمهور روسیه در امور افغانستان می‌گوید نشست بعدی "ترویکای توسعه یافته" در تاریخ 30 اپریل در دوحه پایتخت قطر برگزار می‌گردد.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه، مدیر بخش دوم آسیایی وزارت امور خارجه این‌کشور در مصاحبه ویژه به اسپوتنیک، از برگزاری نشست دوم "ترویکای توسعه یافته" در تاریخ 30 آپریل در دوحه، پایتخت قط خبر داد.

وی در خصوص هدف اصلی "ترویکای توسعه یافته" پایتخت قطر گفت: در نشست دوحه ما با کشورهای تاثیرگذار که شامل ترویکای توسعه‌یافته اند، گزینه‌های احتمالی راه حل را به بحث خواهیم گرفت. اما ما تصمیم نمی‌گیریم، تصامیم را تنها طرف‌های افغانی، منجمله طالبان می‌گیرند.

روسیه: بیانیه ترویکای توسعه یافتهممکن است اساس گفتگوهای بین‌الافغانی باشد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.03.2021
روسیه: بیانیه "ترویکا توسعه یافته"ممکن است اساس گفتگوهای بین‌الافغانی باشد

آقای کابلوف افزود، ما کوشش می‌کنیم که در صورت امکان چیزی شبیه فورمول بسازیم، و آنرا به طرف‌های افغانی برای بررسی پیشنهاد کنیم. اگر این فورمول مناسب نبود، این حق مسلم آنهاست. اما آنها باید بدانند که ما کشورهای تاثیرگذار در حل و فصل موضوع افغانستان هستیم، که طرفدار ختم جنگ داخلی در افغانستان می‌باشیم.

نماینده ویژه رییس جمهور روسیه گفت، در  این مورد ما تزلزل ناپذیر خواهیم بود. ما می‌خواهیم تا در نتیجه سازش‌های بین‌الافغانی، افغانستان یکبار دیگر مستقل، مسالمت‌آمیز، بی‌طرف و موردی که برای ما بسیار مهم است، افغانستانی که روابط خوب با تمام همسایه‌هایش داشته باشد، شود. البته اینکه در آنجا باید نه تروریزم بین‌المللی و نه جرایم مواد مخدر باشد. ما این اهداف را تعقیب می‌کنیم.

کابلوف در ادامه گفت، ما به تاریخ 30 آپریل، یک روز قبل از روز X، یعنی اول ماه می (روز آغاز خروج نیرو های خارجی از افغانستان) ملاقات می‌کنیم تا طالبان را متعقد سازیم که یکبار دیگر وضعیت را بازنگری کنند، با امریکایی‌ها سازش پیدا کنند و از سناریوی جنگی خودداری کنند.

در مذاکرات دوحه  با طالبان، روی حملات فصلی این گروه نیز بحث خواهیم کرد و از آنها تقاضا خواهیم کرد که خشونت ها را کاهش دهند و حملات فصلی "تابستان" شان را متوقف کنند.

گفتنی است نمایندگان آمریکا، روسیه، چین و پاکستان (کشورهای ترویکا) در پایان نشست ماه مارچ در مسکو با انتشار بیانیه ‌پایانی تاکید کردند که از احیای مجدد امارت اسلامی طالبان در افغانستان حمایت نمی‌کنند. از دولت افغانستان و شورای عالی مصالحه ملی این کشور نیز خواستند که به گونه علنی با نمایندگان طالبان درباره یک راه حل سیاسی از طریق مذاکره تعامل کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала