کابلوف: گروه طالبان طی 20 سال گذشته "بسیار تغییر" کرده است

© Sputnikکابلوف: گروه طالبان طی 20 سال گذشته "بسیار تغییر" کرده است
کابلوف: گروه طالبان طی 20 سال گذشته بسیار تغییر کرده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.04.2021
عضو شوید
نماینده رییس جمهور روسیه می‌گوید که گروه طالبان دیگر آن انقلابیون رادیکال، هنگامی که در اواسط دهه 90 در افغانستان رویکار شدند، نیستند.

ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رییس جمهور روسیه برای افغانستان، مدیر بخش دوم آسیایی وزارت امور خارجه این‌کشور در یک گفتگوی ویژه به اسپوتنیک گفت، گروه طالبان، اکنون آن گروه افراطی، قسمی که در اوایل حکومت خود در دهه 90 بودند، نیستند.

کابلوف: طالبان اگر اندیشه امارت اسلامی را کنار بگذارند، افراد شان آن‌ها را نخواهد بخشید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.02.2021
کابلوف: طالبان اگر اندیشه امارت اسلامی را کنار بگذارند، افراد شان آن‌ها را نخواهد بخشید

به گفته نماینده ویژه رییس جمهور روسیه برای افغانستان،  این گروه طی 20 سال گذشته بسیار تغییر نموده است.

«من طی تمام این مدت (بیش از 20 سال) است که بر آنها نظارت می‌کنم. البته که آنها تغییر کرده اند. آنها دیگر انقلابیون رادیکال، زمانی که در اواسط دهه 90 در افغانستان پیدا شدند، نیستند».

آقای کابلوف در ادامه افزود، زندگی چه با ضرب و شتم و چه با روش‌های دیگر چیزهای زیادی را  به این گروه آموخته است. آنها اکنون عمل‌گراتر هستند.

کابلوف گفت: «ما بار ها همچنان در با شما، گفته ایم که جنبش طالبان از نظر ساختاری ادغام شده است، اما از نظر ایدئولوژیکی یکدست نیست. یک لایه نسبتا قابل توجهی از رادیکال‌ها در میان آنها وجود دارد، که معتقدند اگر کمی بیشتر فشار بیاورند، با زور، قدرت را پس می‌گیرند و روی کار می‌آیند. این یک خط اشتباهی است که منجر به خونریزی می‌شود و آنها  را وادار به برگشت و همچنان مجبور به سازش خواهد کرد».

آقای کابلوف در ادامه افزود، اگر بالای طالبان فشار آورده شود و آنها راه دیگری نداشته باشند، آنزمان دست به جنگ می‌زنند. که این مشکل در هر کشور وجود دارد.  

متن مکمل مصاحبه ویدیویی ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رییس جمهور روسیه برای افغانستان به زودی از سایت خبری "اسپوتنیک" منتشر می‌گردد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала