کابلوف: غنی اگر از منافع شخصی خود بگذرد به سرنوشت داکتر نجیب‌الله دچار نخواهد شد

© Sputnikکابلوف: غنی اگر از منافع شخصی خود بگذرد به سرنوشت داکتر نجیب‌الله دچار نخواهد شد
کابلوف: غنی اگر از منافع شخصی خود بگذرد به سرنوشت داکتر نجیب‌الله دچار نخواهد شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.04.2021
عضو شوید
نماینده رییس جمهور روسیه معتقد است اگر اشرف غنی منافع شخصی خود را "قربانی" منافع ملی بکند، به سرنوشت داکتر نجیب دچار نخواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک،  ضمیر کابلوف، نماینده رییس جمهور روسیه، مدیر بخش دوم آسیایی وزارت امور خارجه این کشور، در یک گفتگوی ویژه به اسپوتنیک در مورد نگرانی بعضی از کارشناسان از اینکه پس از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، اگر طرفین توافق نکنند، غنی ممکن به سرنوشت نجیب‌الله دچار شود، می‌گوید، ما به هیچ کسی چنین چیزی آرزو نمی‌کنیم. امیدواریم که این کار صورت نگیرد.

اشرف غنی: اشتباه داکتر نجیب را تکرار نمی‌کنم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.06.2020
اشرف غنی: اشتباه داکتر نجیب را تکرار نمی‌کنم

نماینده ویژه روسیه برای افغانستان افزود، برای اینکه این کار صورت نگیرد، لازم است عملگرایی، متانت، آمادگی برای از خودگذشتن به معنای آماده بودن برای فدا کردن منافع شخصی به خاطر منافع ملی، از خود نشان داده شود. اگر او چنین عمل کند، ممکن سرنوشت مرحوم نجیب‌الله تکرار نخواهد شد.

گفتنی است برخی کارشناسن معتقد اند که اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان در موقعیتی شبیه موقعیت داکتر نجیب قرار گرفته و یکی از نقاط مشترک دو رهبر، این است که این بار نیز درست مانند دوران نجیب، قدرت اشرف غنی را جنبش مورد حمایت پاکستان تهدید می کنند.

همانگونه که اکنون تلاش‌ها برای مصالحه میان حکومت افغانستان و گروه طالبان جریان دارد، داکتر نجیب‌الله نیز در واپسین‌ سال‌های ریاست جمهوری خود طرح مشی مصالحۀ ملی را به مخالفان دولت پیشنهاد کرده بود، اما این طرح موفق نشد و بلاخره مجاهدین قدرت را در درست گرفتند و صفحۀ جنگ‌های تنظیمی و داخلی در افغانستان آغاز شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала