واکنش‌ها به گفته‌های بایدن درمورد افغانستان: مردم از بازنگری‌های‌تان واقف اند

© AP Photo / Winslow Townsonواکنش‌ها به گفته‌های بایدن درمورد افغانستان: مردم از بازنگری‌های‌تان واقف اند
واکنش‌ها به گفته‌های بایدن درمورد افغانستان: مردم از بازنگری‌های‌تان واقف اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.04.2021
عضو شوید
شماری از کاربران صفحات اجتماعی به سخنان اخیر رئیس جمهور امریکا درمورد سخنان رئیس جمهور امریکا واکنش نشان داده اند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا روز گذشته، (چهارشنبه، 28 اپریل) در نخستین سخنرانی خود در نشست مشترک دو مجلس نمایندگان و سنا در کنگره گفت که ماموریت نظامی این کشور در افغانستان طولانی بوده و هم‌اکنون نظامیانی از امریکا در افغانستان حضور دارند که پس از حملات ماه سپتامبر 2001 متولد شده‌اند.

او تأکید کرد که نیروهای امریکایی اسامه بن‌لادن، رهبر پیشین شبکۀ القاعده را به کیفر رسانده و تهدید تروریستی این گروه در افغانستان را نیز تنزیل داده‌اند.

وی درباره جنگ امریکا در افغانستان نیز گفت: این جنگ قرار نبود به اشغال چندنسلی یک کشور تبدیل شود... بعد از 20 سال اکنون زمان بازگرداندن نیروهایمان به خانه است... البته تهدید تروریستی از سال 2001، به ورای افغانستان تحول پیدا کرده است.

از سویی هم، جو بایدن در بخشی از صحبت‌هایش تأکید کرد که تهدید تروریزم هم‌اکنون از افغانستان فراتر رفته است.

او گفت که امریکا قابلیت و توانایی خود را برای سرکوب تهدیدات تروریستی آینده به این کشور را حفظ و مراقب دفع آن خواهد بود.

مقیم، کاربری در توییتر در واکنش به اظهارات بایدن مبنی بر اینکه جنگ افغانستان باید خاتمه یابد، نوشته است که مردم افغانستان از بازنگری‌های امریکا آگاه اند.

کاربری دیگر به نام داکتر صدیقی نیز در پاسخ به گفته های رئیس جمهور امریکا اظهار داشته که اگر بایدن خواهان ختم جنگ در افغانستان است، باید بالای پاکستان مانند ایران تحریم وضع کند.

حبیب‌الله یعقوبی کاربر دیگری در برگه فیسبوک خود نوشته است که اگر اینبار درباره افغانستان عجولانه رفتار شود، دیگر به امریکا کسی اعتماد نخواهد کرد.

پیش از این، بایدن برنامۀ خروج نظامیان امریکایی از افغانستان را اعلام کرد. براساس این برنامه، تمامی نظامیان امریکایی در 11 سپتمبر سال جاری افغانستان را ترک خواهند کرد. این روند از همین اکنون آغاز شده است. خروج نظامیان امریکایی از افغانستان در 20 سالگی حملات 11 سپتمبر 2001 انجام می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала