سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر: نگهبانی از پایگاه های اشغالگران تبلیغات بی پایه است

© AFP 2023 / Brendan Smialowskiسخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر: نگهبانی از پایگاه های اشغالگران تبلیغات بی پایه است
سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر: نگهبانی از پایگاه های اشغالگران تبلیغات بی پایه است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.05.2021
عضو شوید
سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان در دوحه پایتخت قطر درباره نگهبانی پایگاه های نیروهای خارجی از سوی جنگجویان این گروه واکنش نشان داد. 
حملات راکتی طالبان بر  پایگاه هوایی بگرام  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.05.2021
رویترز: طالبان طی یک سال اخیر از پایگاه های آمریکایی در افغانستان حفاظت‌ کرده‌اند

به گزارش اسپوتنیک، محمد نعیم وردک سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان در قطر در واکنش به نگهبانی پایگاه های نیروهای خارجی از سوی جنگجویان این گروه در تویترش نوشت: تبليغاتی که در بعضی رسانه ها در پیوند به نگهبانی مجاهدین امارت اسلامی از پايگاه های اشغالگران پخش شده است، تبليغات بی اساس است، و هیچ حقیقت ندارد.

پیش از این، خبرگزاری رویترز به نقل از سه مقام غربی گزارش داده بود، که طالبان مسلح در طول بیشتر از یک سال گذشته از پایگاه‌های نیروهای خارجی در افغانستان نگهبانی کرده اند. 
این خبرگزاری افزوده است، که بر بنیاد یکی از ضمایم محرمانه توافقنامه دوحه میان امریکا و گروه طالبان، جنگجویان طالب در طول بیش از یک‌سال گذشته از پایگاه‌های نظامیان خارجی در افغانستان در برابر حملات سایر گروه‌ها حفاظت کرده‌اند.

بر اساس این گزارش که روز جمعه (10 ثور) نشر شد، جنگجویان طالبان در طول این مدت مانع حملات سایر گروه های تندرو یا گروه‌های رقیب‌شان بر نظامیان خارجی در افغانستان شدند.

وزارت خارجه ایالات متحده تا اکنون در مورد موجودیت این ضمیمه مخفی و همچنین محافظت طالبان از  پایگاه‌های نظامیان خارجی در افغانستان، واکنش نشان نداده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала