سیاسیون پس از خروج نیروهای خارجی بر اجماع داخلی تأکید دارند

© Photo / M.Y.haidariسیاسیون پس از خروج نیروهای خارجی بر اجماع داخلی تأکید دارند
سیاسیون پس از خروج نیروهای خارجی بر اجماع داخلی تأکید دارند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.05.2021
عضو شوید
سیاست‌گران افغان اجماع داخلی را تنها گزینه افغانان برای به وجود آوردن یک افغانستان با ثبات پس از خروج نیروهای خارجی می‌دانند.

به گزارش اسپوتنیک، سیاست‌گران افغان می‌گویند که پس از خروج نیروهای آمریکایی و ناتو از افغانستان، کشور وارد فصل جدیدی خواهد شد که نیاز است در آن حکومت و تمام جناح‌های سیاسی برای آوردن صلح و ثبات بکوشند.

از این میان، محمد اسماعیل خان، رهبر پیشین جهادی می‌گوید که تاکنون ایالات متحده، حکومت و شورای عالی مصالحه ملی به‌گونۀ واقعی برای رسیدن به صلح کار نکرده‌اند.

خروج نیروهای امریکایی از افغانستان امروز(شنبه، 11 ثور)  به‌گونۀ رسمی آغاز شد. قرار است تمامی 2500 نظامی آمریکا و همچنان تمامی نیروهای ناتو تا یازدهم ماه سپتامبر سال جاری میلادی افغانستان را ترک کنند.

 عبدالله: اراده قاطع برای صلح افغانستان وجود دارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.05.2021
عبدالله: خروج نیروهای خارجی فرصتی برای تفاهم در افغانستان است

سیاست‌گران افغان اجماع داخلی را تنها گزینه افغانان برای به وجود آوردن یک افغانستان با ثبات پس از خروج نیروهای خارجی می‌دانند.

میرویس یاسینی، عضو مجلس نماینده‌گان بیان داشت: «کابل باید در یک صف باشد. به این معنی که شورای عالی مصالحۀ ملی، رییس‌جمهور و قوت‌های سیاسی دیگر باید به یک صف قرار بگیرند.»

بابر فرهمند، معاون شورای عالی مصالحه ملی می‌گوید که نشست ترکیه سرنوشت افغانستان را روشن خواهد کرد؛ اما برای رسیدن به صلح به سازش سیاست‌گران نیاز است: «رییس‌جمهور به‌عنوان شخص اول دولت افغانستان و مردم افغانستان مسؤولیت بسیار زیاد دارد و باید ظرافت‌ها را درنظر داشته باشد.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала