خودداری از تزریق واکسین به پاکبانان افغانستانی؛ عضو شورای شهر تهران انتقاد کرد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / خودداری از تزریق واکسین به پاکبانان افغانستانی؛ عضو شورای شهر تهران انتقاد کرد
خودداری از تزریق واکسین به پاکبانان افغانستانی؛ عضو شورای شهر تهران انتقاد کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.05.2021
عضو شوید
یک عضو شورای شهر تهران با انتقاد از عدم واکسیناسیون پاکبانان افغان می‌گوید: «اگر قانونا نمی‌توان به پاکبانان افغانستانی واکسین تزریق کرد، آیا قانونا می‌توان آنها را به کار مشغول کرد؟»

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، حجت نظری روز یک‌شنبه، 12 ثور در جلسه هفتگی شورای شهر تهران گفت که خودداری از تزریق واکسین به پاکبانان افغانستانی به دلیل «نداشتن کد ملی» صورت گرفته است.

او تاکید کرده است که اگر واکسیناسیون براساس عناوین شغلی صورت گرفته، دیگر نباید میان پاکبان ایرانی و غیر ایرانی تفاوتی وجود داشته باشد.

خودداری شهرداری تهران از تزریق واکسین کرونا به پاکبانان افغان در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو از واکسیناسیون اتباع افغانستان ساکن ایران حتی مهاجرانی که به صورت غیرقانونی در ایران به سر می‌برند، خبر داده بود.

بر اساس آخرین آماری که وزیر امور مهاجرین افغانستان در دلو سال گذشته منتشر کرده، 2 و نیم میلیون نفر از اتباع این کشور در ایران به سر می‌برند.

در ماه‌های گذشته گزارش‌های متعددی درباره افزایش چالش‌های مهاجران افغان حتی مهاجران قانونی منتشر شده و در برخی موارد مهاجران از حق باز کردن حساب بانکی، خرید سیم‌کارت تلفون همراه، خرید مسکن و موتر محروم شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала