فرمانده آمریکایی : پس از خروج نیرو ها آینده نامطلوبی در انتظار افغانستان خواهد بود

© AP Photo / Lauren Victoria Burkeفرمانده آمریکایی : با خروج ما آینده نامطلوبی در انتظار افغانستان خواهد بود
فرمانده آمریکایی : با خروج ما آینده نامطلوبی در انتظار افغانستان خواهد بود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.05.2021
عضو شوید
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در اظهاراتی در باره نتایج احتمالی پسا خروج آمریکا از افغانستان آینده کابل در برابر طالبان را، نامعلوم دانسته است.

به گزارش اسپوتنیک، ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، در واکنش به خروج نیرو‌های این کشور از افغانستان اعلام کرد آینده نامطلوبی در انتظار افغانستان دربرابر طالبان خواهد بود.

گاردین در این باره به نقل از میلی نوشت: «با تسریع روند خروج آمریکا از افغانستان آینده‌ای نامشخص و حتی نتایجی بد ازسوی طالبان در انتظار کابل خواهد بود.»

امریکا پس از خروج، همچنان نیروهای افغانستان حمایت می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.04.2021
امریکا پس از خروج همچنان از نیروهای مسلح افغانستان پشتیبانی می‌کند

این ژنرال ارشد آمریکایی سپس با بیان آن‌که در حال حاضر ارتش و پلیس افغانستان تجهیز شده و آموزش دیده‌اند، افزود: «بدون حمایت بین‌المللی نیرو‌های افغان نمی‌توانند مقابل طالبان بایستند.»

او که در جریان سفری از هاوایی به واشنگتن بود درباره آن‌که آیا نیرو‌های افغان مانند قبل منسجم خواهند ماند، به خبرنگاران پاسخ داد: «فکر می‌کنم سناریو‌های مختلف و نتایج مختلفی وجود دارد. از یک سو عواقب بسیار بد می‌تواند باشد و ازسوی دیگر ارتش و دولتی منسجم در آینده نیز امکان‌پذیر است.»

میلی در ادامه افزود: «کدام یک از این نتایج در آینده اتفاق می‌افتد؟ صادقانه بگویم سوالی است که اکنون جواب آن را نمی‌دانم. باید منتظر باشیم و ببینیم در تابستان روند چگونه خواهد بود.»

او در انتها گفت همچنان امکان آن وجود دارد که رایزنی‌هایی میان دولت افغانستان و طالبان انجام شود، و «این می‌تواند از جنگ داخلی گسترده جلوگیری کند.»

این در حالی است که دو روز قبل، روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان آغاز شد که براساس تصمیم جدید جو بایدن؛ رئیس جمهوری امریکا این روند تا 11 سپتامبر تکمیل می‌شود.

ارتش آمریکا در هفته‌های اخیر تجهیزاتی را با هواپیما‌های غول پیکر سی- 17 منتقل کرده است. همچنین آمریکا اکنون در حال سرعت دادن به کار تصمیم‌گیری در این باره است که چه چیز‌هایی باید به آمریکا منتقل شوند، به نیرو‌های امنیتی افغانستان تحویل داده شوند یا به‌صورت وسایل مستهلک در بازار‌های افغانستان به فروش برسند.

اما گروه طالبان هشدار داده که جنگجویان این گروه بعد از این متعهد نیستند که به نیروهای خارجی حمله نکنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала