کشت کوکنار در افغانستان افزایش یافته است

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaسیاست بنیادی پرتگال به ارتباط مواد مخدر نتائیج به بار می آورد. چرا تمام جهان آن را جهت مبارزه با این شر به کار نمی گیرد؟
سیاست بنیادی پرتگال به ارتباط مواد مخدر نتائیج به بار می آورد. چرا تمام جهان آن را جهت مبارزه با این شر به کار نمی گیرد؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.05.2021
عضو شوید
نتایج یک سروی نشان می دهد که در سال 1399 در مقایسه با سال پیشتر از آن کشت کوکنار در افغانستان به میزان 37 در صد افزایش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک،  داره ملی احصاییه و معلومات و دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد (UNODC) در یک اعلامیه مشترک اعلام کرده‌اند که کشت کوکنار در افغانستان 37 درصد افزایش یافته است.

این دو نهاد سروی کشت و تولید کوکنار را در سال 1399 خورشیدی در کشور انجام داده است.

تاکید جامعه جهانی بر حل مشکل مواد مخدر در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.03.2021
تاکید جامعه جهانی بر حل مشکل مواد مخدر در افغانستان

طبق این سروی، در سال 1399 حدود 224 هزار هکتار زمین در کشور تحت کشت کوکنار بوده است که این رقم افزایش 37 درصدی را نسبت به سال 1398 نشان می‌دهد.

تولید کوکنار در این سال شش هزار و 300 تُن از سوی اداره ملی احصاییه و معلومات و دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد اعلام شده است.

این رقم نیز نشان دهنده آن است که کشت کوکنار در بیش‌تر زون‌های کشور افزایش یافته است.

اداره ملی احصاییه و معلومات می‌گوید که این سروی با استفاده از تکنالوژی ریموت سینسینگ و معاصرترین مودل‌های احصاییه‌ای انجام شده است که نتایج به‌دست آمده آن از دقت بلند برخوردار است.

ارقام ارائه شده در این سروری به صورت تخمینی ارائه شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала