انتقاد رییس کمیته مصونیت خبرنگاران از دولت بخاطر همه‌گانی نکردن جزییات پرونده‌های قتل روزنامه‌نگاران

© Photo / کسراانتقاد رییس کمیته مصونیت خبرنگاران از دولت بخاطر همه‌گانی نکردن جزییات پرونده‌های قتل روزنامه‌نگاران
انتقاد رییس کمیته مصونیت خبرنگاران از دولت بخاطر همه‌گانی نکردن جزییات پرونده‌های قتل روزنامه‌نگاران - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.05.2021
عضو شوید
رییس کمیته مصونیت که روز دوشنبه، سیزدهم ثور در مراسم گرامی‌داشت از سوم می، روز جهانی آزادی مطبوعات در کابل سخنرانی می‌کرد، از حکومت انتقاد کرد که جزییات پرونده‌های قتل خبرنگاران را همه‌گانی نمی‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه هشت صبح، جیب شریفی، رییس کمیته مصونیت خبرنگاران افغان، می‌گوید که رسانه‌ها و خبرنگاران افغانستان دشوارترین روزهای خود را سپری می‌کنند.

او افزود که روند جدیدی از خشونت علیه خبرنگاران که شش ماه پیش آغاز شد، در نوع خود بی‌سابقه بود. شریفی از حکومت خواست که به امنیت خبرنگاران توجه ویژه کند.

فضل الدین عیار والی پروان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.04.2021
منت والی پروان به خبرنگاران: با شما بسیار مدارا کرده‌ایم

به گفته او، نُه تن از خبرنگاران در این مدت به صورت بسیار "فجیع" به قتل رسیدند.

رییس کمیته مصونیت خبرنگاران می‌گوید که خانواده‌های قربانیان هنوز اطلاع ندارند که با عاملان قتل فرزندان‌شان چگونه برخورد شده است.

نجیب شریفی گفت که بیش از 10 بار او از حکومت خواسته است که جزییات پرونده‌های قتل خبرنگاران را همه‌گانی کند، اما این کار صورت نگرفته است. شریفی می‌گوید که حکومت بارها اعلام کرده است که قاتلان خبرنگاران را بازداشت کرده است، اما درباره آن جزییات نداده است.

رییس کمیته مصونیت خبرنگاران از این بابت ابراز تأسف کرد و از حکومت خواست که دست از کارهای سمبولیک بردارد؛ زیرا جامعه رسانه‌ای اغوا نمی‌شود.

از جانب دیگر، نجیب شریفی می‌گوید که خودسانسوری که در حال حاضر در رسانه‌ها حاکم است، بی‌سابقه است.

به گفته او، این امر سبب شده است که ماهیت کار رسانه‌ها تغییر کند و در کیفیت کار رسانه‌ها دگرگونی به وجود آید.

به گفته او، بسیاری از خبرنگاران و رسانه‌ها جرأت نمی‌کنند که موضوعی را پوشش دهند؛ زیرا بیم حمله بر خبرنگاران و رسانه‌ها می‌رود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала