01:54 03 اگست 2021
افغانستان
دریافت لینک کوتاه
0 30
ما را در دنبال کنید

روزنامه اطلاعات روز به اسنادی دست یافته است که در آن نشان می‌دهد مقامات دولت افغانستان در پی سانسور یک گفتگوی احمدضیا مسعود بوده اند.

به گزارش اسپوتنیک، ذکی دریابی صاحب امتیاز این روزنامه در توییتر خود، متن نامهٔ یکی از مقامات ارشد دولت افغانستان را نشر کرده در آن از تلاش برای حذف بخش‌هایی از یک مصاحبهٔ احمدضیا مسعود با LA Times سخن گفته شده است.

«مختار عزیز! احمدضیا مسعود در یک هفته گذشته بسیار آسیب زننده بوده است، به ولایات رفته و پیوسته به دولتی که خود عضو آن است حمله میکند. بسیار زیاد شده است. در زیر یادداشت‌هایی از مصاحبه‌ای که او به LA Times داده است آمده و بخش‌هایی که باید نشر شود. ما تلاش میکنیم که حداکثر حذف شود. فکر می‌کنم باید رییس صاحب از این موضوع با خبر شود. یادداشت‌ها را می‌گذارم تا رییس صاحب و رحیمی صاحب با او صحبت کنند که این رفتارهای غیر مسوولانه را متوقف کند. این را به رییس صاحب چاپ کنید».

ذکی دریابی مدعی شده است که این ایمیل را از ارگ ریاست جمهوری به دست آورده و گفته است که ارگ در مورد آزادی مطبوعات فقط به برگزاری «مراسم‌های اتوکشیده» اکتفا میکند.

آقای دریابی  در مراسم ارگ برای روز آزادی مطبوعات شرکت نکرده است.

لطیف محمود معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفته است که «بولتن خبری که برای رییس جمهور تهیه می ‌شود، مبنای آن را اهمیت و ارزش خبرها تعیین می‌کند؛ نه این‌ که، کدام خبر در کدام رسانه نشر شده است».

دریابی از آقای محمود خواسته است تا بولتن خبری تهیه‌شده برای رییس‌جمهور در شش ماه گذشته را نشر کند.

 

قوانین اظهار نظر بحث
نظر از طریق اسپوتنیکنظر از طریق فیسبوک
  • نظر