کارشناس: عقب نشینی آمریکا از افغانستان بیانگر شکست واشنگتن است

CC BY 2.0 / U.S. Navy/ Lt. Chad A. Dulac / Headed home کارشناس: عقب نشینی آمریکا از افغانستان بیانگر با شکست واشنگتن است
 کارشناس: عقب نشینی آمریکا از افغانستان بیانگر با شکست واشنگتن است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.05.2021
عضو شوید
کارشناس نظامی روس معتقد است که خروج نیرو های آمریکایی از افغانستان، بیانگر شکست واشنگتن در طولانی ترین جنگ ایالات متحده در این کشور است.

به گزارش اسپوتنیک، کنستانتین سیوکوف،دکتر علوم نظامی روسیه می‌گوید که خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان برابر با شکست نظامی برای ایالات متحده است، زیرا بیش از 20 سال واشنگتن نتوانسته است به اهداف خود در این کشور برسد و وضعیت را در آن تثبیت کند. .

پیشتر گزارش شد که طالبان و و آمریکایی ها دربارۀ پایان روند خروج نیروهای ایالات متحده از افغانستان تا اوایل ماه جولای در حال بحث هستند.

فرمانده آمریکایی : با خروج ما آینده نامطلوبی در انتظار افغانستان خواهد بود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.05.2021
فرمانده آمریکایی : پس از خروج نیرو ها آینده نامطلوبی در انتظار افغانستان خواهد بود

منابعی آگاه از این بحث‌ها با تأیید این خبر می‌گویند که اگر آمریکا و طالبان در این باره به یک توافق برسند، گروه طالبان دوباره به مذاکرات برخواهند گشت، در نشست ترکیه شرکت خواهند کرد و خشونت‌ها را نیز کاهش خواهند داد.

به گفته کارشناس نظامی روسیه، "عقب نشینی نیروهای آمریکایی از افغانستان تنها یک چیز را گواهی می دهد - شکست نظامی واشنگتن در این کشور. آنها نتوانستند در آنجا به چیزی برسند. البته پس از خروج  آمریکا احتمال آغاز ، یک جنگ داخلی جدید بین طالبان و طرفداران آمریک آغاز خواهد شد.

سیوکوف گفت، اما عدم نفوذ یک نیروی سوم قدرتمند ، که در تمام این سالها ظاهر شده است ، این امیدواری را می دهد که افغانها این مسئله را بین خود مرتب کنند و بتوانند به نوعی اتفاق نظر برسند.

کارشناس خاطرنشان کرد که پس از خروج نیروهای آمریکایی،  اوضاع ممکن است مطابق با سناریوهای مختلف توسعه یابد، اما به نظر وی ، نه طالبان و نه مقامات فعلی کابل قادر به پیروزی نهایی بر یکدیگر در رویارویی آینده نیستند ، بنابراین ناگزیر خواهند بود که به اجماع برسند.

وی افزود: هر یک از طرفین گمان می‌برند که در نتیجه جنگ ، بر طرف دیگر غلبه خواهد کرد یا به احتمال زیاد طالبان و نخبگان فعلی کابل باید در نهایت به توافق برسند و یک دولت ائتلاف جدید ایجاد کنند و یک دوره بسیار طولانی روند دشوار بازسازی کشور پس از جنگ را آغاز کنند.

سیوکوف اظهار داشت که این جنگ حداقل تا چند سال دیگر ادامه خواهد داشت ، در حالی که وی تأکید کرد که اگر طرف ثالث تأثیرگذار در رویارویی درون افغانی مداخله نکند ، همانطور که در دهه های گذشته اتفاق افتاده است ، درگیری طولانی نخواهد شد.

این در حالی است که روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان چند روز قبل آغاز شده و قرار است این روند تا 11 سپتامبر سال جاری میلادی تکمیل شود.

جو بایدن می‌گوید تصمیم او برای پایان‌دادن به حضور نظامی آمریکا در افغانستان هنگامی قطعی شده که پنتاگون اطمینان یافته افغانستان دیگر پایگاهی برای حمله گروه‌های تروریستی علیه غرب نخواهد بود.

همزمان سطح هشدار و حملات طالبان هم برای نیروهای امنیتی افغانستان به بالاترین سطح خود رسیده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала