گزارش: رویکرد طالبان درباره زنان تغییر نکرده‌است

© AFP 2023 / Hoshang Hashimiگزارش: رویکرد طالبان درباره زنان تغییر نکرده‌است
گزارش: رویکرد طالبان درباره زنان تغییر نکرده‌است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.05.2021
عضو شوید
کارشناسان استخباراتی امریکا می‌گویند که اگر طالبان دوباره قدرت را به دست گیرد بسیاری از پیشرفت‌های در بخش حقوق زنان به عقب برگرداننده خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، در یک گزارش شورای استخباراتی ملی امریکا آمده است که در صورت پیروزی طالبان این گروه احتمالا محدودیت‌ها بر زنان و دختران را از سرخواهد گرفت.

یک تحلیلگر استخبارات امریکا در این باره گفته که «طالبان درباره روش محدود کننده خود در بخش حقوق زنان ثابت قدم استند. و اگر این گروه قدرت را بدست گیرد بسیاری از دست‌‌آوردهای دو دهه گذشته را به عقب می‌گرداند».

این گزارش افزوده است که دست آوردهای زنان پس از خروج سربازان ایتلافی احتمالا با تهدید روبرو خواهد شد.

در یک بررسی این استخبارات امریکا آمده است که «پیشرفت (در بخش حقوق زنان) نسبت به حمایت خارجی مدیون حمایت داخلی است. پیشنهاد می‌شود که این (پیشرفت‌ها) پس از خروج نیروهای خارجی با خطر روبرو خواهد شد».

زنان افغان نیز نگران حفظ دست‌آوردهای آنان در دو دهه گذشته استند و می‌گویند که این دست‌آوردها باید به هر قیمت حفظ شود.

این در حالی است که در دوران طالبان محدودیت‌ها بر زنان افغان وضع شده بود و تصاویری نشان می‌دهند که طالبان در صورت مراعات نکردن این محدودیت‌ها زنان را لت‌و کوب می‌کردند.

قرار است تا تاریخ 11 ماه سپتمبر همه نیروهای خارجی افغانستان را ترک کنند، اما نگرانی‌های وجود دارد که شاید جنگ‌های داخلی در افغانستان آغاز شود.

این در حالی است که به تازه‌گی هزاران افغان در هلمند از اثر درگیری‌ها میان نیروهای افغان و طالبان خانه‌های شان را ترک کرده اند.

به اساس گزارش‌ها از اثر درگیری‌ها در حومه شهر لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند، هزار خانواده خانه‌های شان را ترک کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала