اختصاص 810 میلیون افغانی برای بازسازی ارغنداب قندهار

© Sputnikقندهار
قندهار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.05.2021
عضو شوید
حکومت برای بازسازی ویرانی‌های ناشی از جنگ در ولسوالی‌های قندهار به ویژه ولسوالی ارغنداب بیش از 810 میلیون افغانی را اختصاص داده است‌.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه 8صبح، این بودجه قرار است در قالب 138 پروژه تطبیق شود. قرارداد این پروژه‌ها به شمول 20 پروژه برای نُه ولایت دیگر از سوی مجیب‌الرحمان کریمی، سرپرست وزارت احیا و انکشاف دهات روز چهارشنبه، پانزدهم ثور با شوراهای انکشافی امضا شد.

اختصاص ۱۵۴ میلیون دالر برای تامین برق در غرب افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.12.2020
اختصاص ۱۵۴ میلیون دالر برای تامین برق در غرب افغانستان

سرپرست وزارت احیا و انکشاف دهات در نشست خبری هنگام امضای این قراردادها گفت که رئیس‌جمهور غنی در سفرش به قندهار دستور داده بود که ویرانی‌های ناشی از جنگ در ولسوالی‌های جنگ‌زده به ویژه ارغنداب سریع بازسازی شود.

به گفته او، تاکید عمده‌ رئیس‌جمهور بر بازسازی کانال‌های آبیاری بود که در اثر جنگ تخریب شده بود.

مجیب‌الرحمان کریمی گفت که وزارت احیا و انکشاف دهات، در همین راستا 138 پروژه را تنها برای مناطق جنگ‌زده‌ چند ولسوالی قندهار به شمول ارغنداب، قرارداد می‌کند.

کریمی توضیح داد که ارزش این پروژه‌ها بیش از 810 میلیون افغانی است که از جمله 133 پروژه توسط بانک توسعه آسیایی و پنج پروژه‌ دیگر از بودجه ملی تمویل می‌شود.

ولسوالی ارغنداب قندهار در جریان شش ماه گذشته شاهد درگیری شدید بود که سبب آواره‌گی هزاران نفر و تخریب جاده‌ها و کانال‌های آبیاری شده است.

مجیب‌الرحمان کریمی افزود که علاوه بر پروژه‌های ارغنداب، 20 پروژۀ دیگر به ارزش نزدیک به 200 میلیون افغانی در نُه ولایت (بادغیس، فراه، غزنی، جوزجان، کنر، نورستان، ننگرهار، تخار و زابل) تطبیق خواهد شد.

این پروژه‌ها شامل ساخت دیوارهای محافظتی و استنادی، کانال‌های آبیاری، دیوارهای بولدر، کاریز و سیستم سولر پمپ می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала