خواست افغانستان برای کسب عضویت ناظر در شورای کشورهای ترک ‌تبار

© https://www.mfa.gov.af خواست افغانستان برای کسب عضویت ناظر در شورای کشورهای ترک ‌تبار
خواست افغانستان برای کسب عضویت ناظر در شورای کشورهای ترک ‌تبار   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.05.2021
عضو شوید
افغانستان خواستار کسب عضویت ناظر در شورای همکاری کشورهای ترک ‌تبار شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، محمدحنیف اتمر، وزیر امور خارجه‌ی کشور با ارسال نامه‌ای به بغداد امرییف، دبیرکل شورای همکاری کشورهای ترک ‌تبار خواستار کسب عضویت ناظر افغانستان در این شورا شده است.

 تاکید به حمایت دوامدار از نیرو های افغان؛ محور دیدار محب با دستیار وزارت خارجه آمریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.04.2021
تاکید به حمایت دوامدار از نیرو های افغان؛ محور دیدار محب با دستیار وزارت خارجه آمریکا

وزارت امور خارجه امروز (چهارشنبه، ۱۵ ثور) با نشر خبرنامه‌ای گفته است که امیرمحمد رامین، سفیر افغانستان مقیم انقره، پایتخت ترکیه این نامه را به‌صورت حضوری به دبیرکل شورای همکاری کشورهای ترک‌تبار تقدیم کرده است.

به نقل از خبرنامه، وزیر امور خارجه در این نامه همچنان خواستار گسترش همکاری‌های فرهنگی، آموزشی و اقتصادی افغانستان با اعضای شورای همکاری کشورهای ترک‌تبار شده است.

او این اقدام را گام مهم در راستای تقویت همکاری‌های منطقه‌ای در حوزه‌ی تمدنی مشترک که افغانستان با اعضای این شورا دارد، خوانده است.

در مقابل، دبیرکل شورای همکاری کشورهای ترک‌تبار با قدردانی از این نامه‌ی وزیر امور خارجه، ابراز تمایل جانب افغانستان برای تأسیس و تقویت همکاری بیشتر با این شورا و کشورهای عضو آن را گام مهم در تقویت همکاری‌های منطقه‌ای میان افغانستان و کشورهای عضو این شورا دانسته است.

این شورا در سال ۲۰۰۹ ایجاد شد. ترکیه، ازبیکستان، آذربایجان، قزاقستان و قیرغیزستان عضو شورای همکاری کشورهای ترک‌تبار است. هنگری نیز عضویت ناظر این شورا را دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала