نامه کارمندان برکنار شده اداره امور: برخورد مسوولان قومی است

© Photo / ARG / ARGنامه کارمندان برکنار شده اداره امور: برخورد مسوولان قومی است
نامه کارمندان برکنار شده اداره امور: برخورد مسوولان قومی است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.05.2021
عضو شوید
سی و سه تن از کارمندان برکنارشدۀ ادارۀ امور ریاست‌جمهوری با فرستادن نامه‌یی به طلوع‌نیوز مسؤولان ادارۀ امور را به برخوردهای قومی در این نهاد متهم می‌کنند و می‌گویند بی آن‌که روند کاری شان بررسی شود از این نهاد برکنار شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، این کارمندان نوشته‌اند که به آنان گفته شده بود بست‌های کاری شان تنقیص شده‌اند اما پس از آن‌که برکنار شدند افراد تازه‌یی به‌جای آنان گماشته شده‌اند.

این کارمندان در حدود سه ماه پیش از بست‌های یک و دو در ادارۀ امور برکنار شده‌اند.

در دستور رئیس‌جمهور گفته شده که سی و سه تن از کارمندان ادارۀ امور از بهر تورم تشکیلاتی به وزارت شهدا و معلولان معرفی می‌شوند اما این کارمندان می‌گویند که هنوز در بی سرنوشتی به‌سر می‌برند.

وحید فرزه‌یی، حقوق‌دان گفت: «دارات دولتی نمی‌توانند بدون اجازه وزارت کار و امور اجتماعی کارمندان شان را به‌گونۀ گروهی از کار برکنار کنند. از جانب دیگر، برکناری گروهی کارمندان از یک نهاد دولتی به معنی عدم مصؤنیت کاری کارمندان است».

عبدالظاهر تمیم، عضو مجلس نماینده‌گان نیز افزود: «ادارات و نهادی دولتی دیگری هم استند که کارمندان شان مصؤنیت وظیفه‌یی ندارند و هر گاهی که یک مقام و یا سرپرست به قدرت می‌رسد عدۀ زیادی از نخبه‌گان را برکنار می‌کند».

اما ادارۀ امور ریاست‌جمهوری می‌گوید که این کارمندان از بهر اصلاحات تشکیلاتی برکنار شده‌اند و بست‌های کاری آنان حذف شده‌اند.

وزارت شهدا و معلولان در این باره چیزی نمی‌گوید اما پیش از این صدها تن از کارمندان برخی از نهادهای دولتی دیگر چون وزارت‌های فواید عامه و معادن پترولیم و نظامیان ریاست محافظت رجال برجسته نیز ازبهر حذف شدن بست‌های کاری شان دست به اعتراض زده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала