خواست اروپا، ناتو و امریکا از طالبان

© AP Photo / Rahmat Gul, Fileخواست اروپا، ناتو و امریکا از طالبان
خواست اروپا، ناتو و امریکا از طالبان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.05.2021
عضو شوید
اتحادیه اروپا، ناتو و امریکا از طالبان خواستند تا جنگ را قطع و از تعرضات خودداری نمایند.

به گزارش اسپوتنیک، نمایندگان خاص اتحادیه اروپا، ناتو، امریکا و بعضی کشور های اروپایی از طالبان تقاضا نمودند که تعرض اعلام ناشده بهاری را متوقف و از حملات خودداری کنند.

نمایندگان خاص اتحادیه اروپا، ناتو و امریکا اظهار داشته اند که خروج نیروهای بین المللی از افغانستان نباید بهانه برای طالبان بخاطر تعلیق روند صلح شود.

هشدار طالبان به رسانه‌های افغانستان؛ امریکا و بریتانیا واکنش نشان دادند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.05.2021
هشدار طالبان به رسانه‌های افغانستان؛ امریکا و بریتانیا واکنش نشان دادند

قابل ذکر است که کشورهای آسیای میانه و امریکا از گروه شورشی طالبان خواسته اند تا از عملیات‌های بهاری خود دست بردارند تا از کشتار و ادامه خشونت ها جلوگیری شود.

در بیانیه آمده است:شرکت کنندگان از همه طرفهای درگیری در افغانستان خواستند که برای جلوگیری از تلفات جدید و ایجاد یک فضای مناسب، از سطح خشونت در کشور و طالبان برای جلوگیری از تلفات جدید برای جلوگیری از حملات بهاری استفاده نکنند. و برای دستیابی به یک توافق سیاسی از طریق مذاکره وارد گفتگوها شوند."

طرفین همچنین از همکاری مهم کشورهای آسیای میانه در ثبات منطقه و همکاری با افغانستان در زمینه های انرژی، اقتصادی، فرهنگی، تجاری، حقوق بشر و امنیت استقبال کردند.

آنها توافق کرده اند که به توسعه همکاری های امنیتی بین ایالات متحده و کشورهای آسیای میانه به عنوان وسیله ای برای اطمینان از ثبات و امنیت منطقه‌ای و مقابله با تهدیدات فرامرزی ناشی از افغانستان ادامه دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала