صالح: گفت‌وگو با طالبان اشتباه بود

© Photo / Facebook account of ARGصالح: گفت‌وگو با طالبان اشتباه بود
صالح: گفت‌وگو با طالبان اشتباه بود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.05.2021
عضو شوید
معاون نخست ریاست‌جمهوری، می‌گوید که گفت‌وگو با گروهی که هنوز هم با شبکه‌ی القاعده ارتباط دارد، اشتباه بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه صبح کابل، امرالله صالح، معاون نخست ریاست جمهوری روز جمعه (7 می)، در گفت‌وگو با شبکه‌ی خبری سی‌بی‌اس، گفت که به گروه طالبان به هیچ‌ وجه اعتماد ندارد و معتقد است که در مرحله‌ی نخست اشتباه امریکا بود که با این گروه گفت‌وگو کرد.

به گفته‌ی آقای صالح، این‌ تفکر غلط است که تهدید تروریزم از افغانستان برداشته شده است: "ایده‌ی آمدن نیروهای خارجی به افغانستان این بود که به تروریست‌ها و متحدان آن‌ها این درس را بدهیم که دیگر این کار را انجام ندهند؛ آیا ما این درس را به آن‌ها داده ایم؛ نخیر..!".

صالح - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.05.2021
صالح: طالبان جنگ پوچ علیه یک ملت براه انداخته اند

او در ادامه با اشاره به ارتباط گروه طالبان با شبکه‌ی القاعده، گفت که نیروهای امنیتی افغانستان در چند روز گذشته ده‌ها عضو القاعده را کشته یا بازداشت کرده اند.

معاون نخست ریاست‌جمهوری افزود: "اگر بگوییم که طالبان خود را از تروریزم جدا کرده است، کاملا بی‌اساس است. طالبان امروز شانه‌به‌شانه‌ی القاعده عمل می‌کنند".

او با اشاره به افزایش حملات اخیر طالبان، گفت: "طالبان نمی‌توانند افغانستان را از طریق سلاح تسلیم کنند. آن‌ها می‌توانند مردم را بکشند {آن‌ها هر روز مردم را می‌کشند}؛ اما اگر آن‌ها منتظر لحظه‌ای استند که مردم افغانستان تسلیم شوند، آن لحظه نخواهد رسید".

این در حالی است که گفت‌وگوها میان دولت افغانستان و طالبان در ۲۲ سنبله‌ی سال گذشته خورشیدی در قطر آغاز شد؛ اما از حدود یک‌ونیم ماه به این سو، گفت‌وگوها میان طرف‌ها متوقف است. قرار بود چندی پیش، نشستی در مورد صلح افغانستان در ترکیه برگزار شود که به دلیل عدم آمادگی طالبان، به تأخیر افتاد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала