یک پایگاه و سه پاسگاه نیروها افغان در لغمان به دست طالبان افتاد

© Sputnikیک پایگاه و سه پاسگاه نیروها افغان در لغمان به دست طالبان افتاد
یک پایگاه و سه پاسگاه نیروها افغان در لغمان به دست طالبان افتاد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.05.2021
عضو شوید
نیروهای دولتی سه پاسگاه و یک پایگاه ارتش را در ولسوالی الینگار لغمان ترک کردند و این بخش‌های نظامی را طالبان گرفته اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، منابع امنیتی می‌گویند که نظامیان با پادرمیانی بزرگان محلی، از این پاسگاه ها و پایگاه بیرون شده اند.

گروه طالبان نیز با نشر تصاویری ادعا کرده اند که 14 نظامی افغان را پس از تصرف این پایگاه و پاسگاه اسیر کرده اند.

سقوط شهر کهنه بغلان به دست طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.05.2021
سقوط شهر کهنه بغلان به دست طالبان

در همین حال یک روز پس از سقوط بخش هایی از بازار بغلان کهنه، نیروهای دولتی وارد این شهر شده اند، منطقه جنگ‌زده‌ای که دو روز است برای مردمانش به جهنم مبدل شده، اما خبرهای از باز پسگیری برخی نقاط از دست رفته مخابره می شود.

صفی الله محمدی فرمانده نیروهای ویژه در شمال میگوید: «به زور خدا بخش های زیادی را تصرف کردیم و می توانمیم وضعیت را بگردانیم دشمن ساحات را ترک و فرار کرده اند».

مقام های محلی نیز می‌گویند که امنیت به زودی در این بخش بغلان بر می‌گردد.

محمد اکبر بارکزی والی بغلان می‌گوید: «نیروهای افغان به ساحه رسیده اند و اجازه سقوط هیچ محل از بغلان را به دست طالبان نمی دهیم وضعیت رو به بهبود است».

جنگ یک هفته گذشته، پس از امضای توافق نامه دوحه میان امریکا و طالبان پیشینه نداشته و از دو طرف جنگ و غیر نظامیان قربانی گرفته است.

بر بنیاد اطلاعات نهاد های امنیتی، طالبان تنها در یک هفته پسین 870 حمله بر سنگر های نیروهای امنیتی داشته اند، 10 حمله انتحاری 100 حمله انفجاری و ماین مقناطیسی، 30 حمله ترور هدفمند از سوی نهاد های امنیتی گزارش می شود که در حمله یک هفته پسین 100 غیر نظامی قربانی شده اند.

از سوی هم ارتش می‌گوید که طالبان هم در یک شبانه‌روز گذشته در کندهار، بادغیس، بلخ، فراه، هلمند، هرات، تخار و کندز 250 کشته داده اند.

فواد امان معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی می‌گوید: «نیروهای امنیتی و دفاعی افغان طالبان را در بخش های از کشور سرکوپ کرده اند این گروه با کشتار غیر نظایمان نشان داده اند که به هیچ چیزی جز جنگ باور ندارند».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала