خواست اروپا از آمریكا برای کاهش سرعت عقب نشینی از افغانستان

CC BY 2.0 / U.S. Navy/ Lt. Chad A. Dulac / Headed homeخواست اروپا از آمریكا برای کاهش سرعت خروج نیروها از افغانستان
خواست اروپا از آمریكا برای کاهش سرعت خروج نیروها از افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.05.2021
عضو شوید
شماری از کشور های اروپایی به ویژه آلمان از ایالات متحده آمریکا می‌خواهند تا از سرعت عقب نشینی نیروها از افغانستان بکاهد.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات در مطلبی می‌نویبسد: متحدان اروپایی خواستار این هستند كه آمریكا عقب نشینی نیروها از افغانستان را به تعویق بیندازد و به سایر اعضای ناتو نیز زمان و حمایت بیشتری برای ترك این كشور بدهد.

همانطور که اشاره شد ، واشنگتن وعده سپرده است که هنگام عقب نشینی نیروهایشان از شرکای ائتلاف خود پشتیبانی لجستیکی ارائه دهد. با این حال ، برخی از کشورها اعلامن کرده اند  که به موقع نمی توانند افغانستان را ترک کنند . این کشور ها خواستار خروچ ارتش آمزیکا از افغانستان پس از 4 جولای شدند.

این در حالی است که پیشتر طلوع نیوز گزارش کرد که که طالبان و آمریکا دربارۀ پایان روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تا اوایل ماه جولای در حال بحث هستند.

وزیر دفاع امریکا: همه پیمانکاران نظامی افغانستان را ترک می‌کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.05.2021
وزیر دفاع امریکا: همه پیمانکاران نظامی افغانستان را ترک می‌کنند

طبق گزارش وال استریت ژورنال، برخی از کشورها ، به ویژه آلمان ، از ایالات متحده خواسته اند که خروج از کشور های خاور میالنه به ویژه افغانستان را موکول کند. مقامات آمریكایی پاسخ دادند كه عقب نشینی برای تأمین درخواست های متحدین می تواند دو هفته یا بیشتر به تأخیر بیفتد.

به گفته برخی مقامات ناشناس، چالش دیگر این است که ترکیه که سالهاست امنیت فرودگاه کابل را تأمین می کند، به ایالات متحده و ناتو اطلاع داده است که ممکن است  این کشور نیز نیروهای خود را از افغانستان بیرون کند.

به گفته منابع ، خروج احتمالی نیروهای ترکیه می تواند برخی از کشورهای غربی را وادار کند تا در مورد برنامه های حفظ و یا حتی کاهش نیرو های دیپلماتیک در این کشور تجدید نظر کنند.

یکی از گزینه های احتمالی برای تأمین امنیت فرودگاه کابل، استفاده از پیمانکاران بین المللی است. اما روزنامه خاطر نشان می کند که بعید است بدون تضمین حفاظت سربازان از آنها این نیرو ها نیز در افغانستان باقی بمانند.

گفتنی است لیود آستن، وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا روز گذشته (جمعه 17 ثور)  در یک نشست خبری مشترک با جنرال مارک میلی، رییس ستاد مشترک ارتش امریکا گفت هرچند بربنیاد دستور جوبایدن، رییس‌جمهور ایالات متحده روند بیرون شدن نیروهای آمریکایی از افغانستان ادامه دارد اما واشنگتن به دنبال یک رابطه تازه با افغانستان است.

اما دیوید پترائوس، فرماندۀ پیشین نیروهای خارجی در افغانستان، می‌گوید که با بیرون شدن نیروهای آمریکایی و پیمانکاران نیروهای افغان با چالش روبه‌رو خواهند شد.

وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) می‌گوید که روند بیرون کشیدن و نابود ساختن تجهیزات نیروهای آمریکا از افغانستان ادامه دارد و تا کنون 1300 قطعه تجهیزات نابود شده‌اند و یاهم به نیروهای افغان سپرده شده‌اند.

خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در اول ماه می سال جاری میلادی آغاز شد. قرار است تا ماه سپتامبر تمامی 2500 سرباز آمریکا از افغانستان بیرون شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала